Grymma tipps från @jfb
Han har även gjort en bra jämförelse mellan alla olika traditionella försäkringar och deras risknivå er ![]()
Grymma tipps från @jfb
Han har även gjort en bra jämförelse mellan alla olika traditionella försäkringar och deras risknivå er ![]()
Jag har också Söderberg och Partners via jobbet. Jag valde Nordnet fondförsäkring och har nu 100% globala indexfonder där. Favoriten är LF Global Index och Nordnet Global Index 125.
Det låter sunt. Såg att LF ligger på nästan halva avgiften från den globala indexfond från SEB jag kikat på. Är det dumt att lägga hela summan på ex LF skulle du säga? Bör man sprida sin risk på olika indexfonder eller är det tillräcklig spridning i sig att satsa på en indexfond?
Det beror på hur mycket pengar det gäller. En global indexfond är tillräckligt brett och man behöver inte ha flera globala indexfonder för att risksprida i de flesta fall, men jag gör det ändå. Då kan jag slappna av att jag inte har råkat välja “fel” genom att sätta alla pengar i “den minst perfekta globala indexfonden”. Jag ställer mig i alla kassaköer på en gång, så att säga.
Tack för att ni tagit er tid för att hjälpa mig! Uppskattas!! <3