Bra! Jag har aldrig ändrat fond, det går bra ![]()
1178337:- 54år,
Hur ser utveckling och Totala värdet ut för andra i Sverige? ![]()
Utveckling 2025 med nuvarande fondval.
49 år gammal.
Låg fram tills februari i BGF world gold a2 men fegade ur och tänkte att guldet nog var övervärderat. Den fonden ligger 80% plus hittills i år. ![]()
Menmen, en ska inte klaga…
Hur lägger man till en skärmdump??
55 år och har knappt varit ute i arbetslivet pga psykiskt ohälsa.
Har jag ändå tänkt rätt här på AP7 Aktiefond eller råder ni mig att ta nån annan?
Hade av bankens råd från början Swedbank Robur Transfer 70, sen Robur Aktiefond Pension
När jag blev insatt själv valde jag bort den till förmån för AP7.
Tar gärna emot tips
Värde ca 405 000kr, 37 år. ![]()
Utveckling i år 4,7%, snitt över alla år 12,6%
Du verkar ha tajmat in dippen där och fått ut runt 35% på Robur Tech, den fonden har gått 4,7% i år. Så det är liksom inte läge att klaga ![]()
Ditt hoppande mellan fonder verkar ha gynnat dig så här långt, men det kan smälla nån dag om du väljer helt fel fond.
Ser bra ut med AP7. Du har en del år till pension.
Vill du dra ner på risken vid något tillfälle så kan du ta en andel i AP7 Räntefond eller byta ut allt till AP Såfa som har inbyggd mekanism för att från 58 års ålder sakta byta en del till räntefond. Sker årligen.
Jag har hoppat runt sedan 2017 och har inte gjort ett minusår än. Ppm-kapitalet har växt från 290k kr till 2,5 miljoner kr under denna tiden, så jag fortsätter ett tag till tror jag, innan jag lägger mig i såfan och slappnar av…![]()
Snyggt jobbat. Hoppas du kommer upp mot 1,8 eller 2, innan pensionen
Väldigt snyggt jobbat.
Hoppas du kommer upp i 3 inom några år👍
Det hoppas jag också… Men grattis att du höll kvar world gold, hade jag gjort likadant så hade jag legat närmare 4 miljoner nu ![]()
Jag klarar inte av att byta, håller i samma saker hela tiden typ.
Haft Robur Technology riktigt länge, den står i 889% nu. Då jag haft annat också som inte gått lika bra ligger jag en bra bit efter dig ![]()
Det är väldigt bra. Över 1 milj.
Ap7 är bra om man inte är aktiv ![]()
Ja jag är verkligen nöjd att jag stannade kvar.
Jag är strax under 2mil nu. Jag började 2020 under pandemin. På ungefär som du. Jag följer PPM under helger. Så jag försöker hålla mig uppdaterad.
Mvh.