Premiepension: så mycket har andra

Med tanke på dagens tråd om premiepensionsrätter och frågan som dykt upp.

6 gillningar

Min mamma på 56 år har 2,2 miljoner i premiepensionen. Så oerhört glad för hennes skull. Slitit hela livet, och jag hade inte kunnat önska mig en bättre mamma. Hennes pappa hade tydligen bytt fond för henne långt långt tillbaka. Helt ovetandes när vi kollade för något år sedan.

3 gillningar

Lite konfunderad blir jag, då jag ligger över både median och snitt för kvinnor i min ålder, inte med mycket, men ändå. Varför är det så?

Jag har stora delar av mitt arbetsliv jobbat deltid eller varit sjukskriven, eller på senare år haft sjukersättning. Borde inte snittet och medianen för tjejer som arbetar ligga över min PPM? :thinking:

(inlägg raderat av författaren)

Hur mkt har du på ditt PPM-sparande?

410k kronor cirka, är 44 år.

2 gillningar

Det är ju ett bra resultat när du mtp på din situation knappt har haft några löneinkomster alls :victory_hand:

Jag tänker mer att det är eländigt att de flesta tjejer har lägre PPM än mig och undrar varför det är så? :see_no_evil:

2 gillningar

Kollade mitt PPM å de ligger på 340.898… Inga miljon där då, men de spelar ingen roll..

(inlägg raderat av författaren)

Du kan klicka i grafen för olika dataserier. :slight_smile:

2 gillningar

Säg att man har en summa son ligger 20 år före i grafen, mer på PPM vid tidig ålder. Blir MinPension-prognosen mindre träffsäker då, eller är de smarta nog att ha löst det?

1 gillning

1,1 miljon, 46år.

Haft AP7 SÅFA hela tiden, vilket uppenbarligen varit gynnsamt.

5 gillningar

Jag skulle säga att modellen löser det. Det finns ett ganska långt dokument EXAKT hur minpension-prognosen räknar. Man har standardiserat det mellan försäkringsbolagen. Hittar inte det just nu dock.

2 gillningar

936.000 kr 45år. också haft AP7 SÅFA hela tiden. Aktivt val. :slight_smile:

2 gillningar

Intressant att den toppar redan vid 58 års ålder. FIRE har blivit normaliserat. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 gillningar

1,2 kvinna 53 år. Väljer och byter själv med jämna mellanrum.

1 gillning

mannen född 1976 med 5,59 mille skulle man ju tagit rygg på för länge sen!

Slängde ett getöga. Ligger på cirka 1,4 MSEK, vilket ser konkurrenskraftigt ut vid 50 år. Speciellt som jag överfört mina PPM-pengar till min fru sedan knappt tio år tillbaka. :ok_hand:t2:

4 gillningar

Jag ligger ca 10 år före ekonomiskt än min faktiska ålder.

2 gillningar