I lördags blev du ett par tusen rikare | Hur mycket blev det?

I lördags blev du sannolikt ett par tusen kronor rikare när staten satte in dina premiepensionsrätter på kontot. Det föranleder två saker:

• När du läser detta idag - fira och uppmärksamma det ikväll! Köp en flaska vin, lite glass, ta en extra fika, gå till gymmet eller gör något annat för att fira lite. Det är ändå pengar du har jobbat ihop och pengar som kommer jobba för dig fram till pension.

• Självklart behövs också en undersökning! :joy:

Således:

Sedan får du gärna svara anonymt i formuläret här eller nedan.

8 gillningar

Typ så här blev det för mig och här kan du se det:

Sista året med insättning, sedan går det till frugan.

3 gillningar

Exakt samma på öret? what

oohh ska bli spännande att se vart RT hamnar här.

1 gillning

Jag har en aning… :see_no_evil_monkey:

5 gillningar

Förslag på projekt: hitta en privatekonomisk aspekt där snittindividen på forumet har det sämre än snittpersonen i Sverige.

5 gillningar

Är ju maxbeloppet, inget konstigt alls.

4 gillningar

Ingenting, jag har sedan väldigt många år tillbaka lagt över min PPM till min fru. Men tack för påminnelsen, ska be henne logga in och slänga ett getöga ikväll. :+1:t2:

5 gillningar

Jaha, det hade jag ingen aning om :stuck_out_tongue:

Kul, visste inte att det ens hände i december.

Hoppas på extra pensionstillskott under 2026! Tror AFA fastställer en summa då, om jag minns rätt. Ska bli spännande att se hur det fungerar.

1 gillning

Samma belopp för mig, är väl max antar jag..

Ja, 2,5% av 7,5xIBB plus lite räntor

Jag blev mest förvånad över att arvsvinsterna ändå bidrar påtagligt. Men så har jag också valt bort efterlevandeskyddet

1 gillning

Närmare 9k och då hade jag ju bara inkomst åtta månader. Arvsvinsterna tickar in på strax över hundringen vid varje post. Det märks att jag har gått över på ”döhalvan”.

4 gillningar

6500, det är bra. Betyder att jag inte jobbade så mycket. Odling, träning och resor vill jag minnas.

10 gillningar

Ska vi gissa andelen av respondenter som hittade enkäten via forumet som fått högsta beloppet?

Jag gissar 84%

3 gillningar

Haha, så det är så det funkar med dessa arvsvinster, undrade just varför mina var dubbla Bolmessons nivåer.

Nästan samma som mig. :cherry_blossom:

1 gillning