Transferator aktier

Jag har några aktier i Transferator och ser nu att det har skett något med den aktien som jag inte uppmärksammat tidigare.

Finns det någon som kan förklara för mig vad som skett och vad jag nu ska göra med dessa aktier.
Jag är tyvärr inte alls kunnig när det gäller aktier.

Bäst är nog att du läser på deras hemsida för det ser ut att vara flera saker som hänt - split med en inlösensktie som du fick 10 öre styck för och även en utdelning av aktier i något G-Loot E-sport bolag.

Jag vill inte låta taskig men undrar varför du äger denna när du inte kan mycket om aktier? :grimacing: Du inte ensam att hamna i den situationen. Jag köpte förhoppningsbolag med katastrofalt resultat i IT yran 1999-2000. Så det är bara att lära sig av det.

Mitt råd är att du börjar lite från början med kom igång guiden här på RT och börjar månadsspara i indexfonder (du kommer att förstå när du går igenom guiden). Se nedan.

När du skaffat dig mer erfarenhet med ett lyckat index fondsparande så kan du i så fall senare ge dig på aktier igen. Det gjorde jag, men jag håller mig fortfarande ifrån små förhoppningsbolag.

Lycka till :grinning::+1: