Transport av guldpengar

Jag har för avsikt att köpa Krügerrand i utlandet. Där det är billigast förstås.

Har någon kännedom hur transporterna bäst kan ske, jag vill ha guldpengarna i handen, alltså rent fysiskt

men vill inte bli rånad. Hur mycket rån sker. Jag tänker på guldföretaget och dess personal som känner till namn och adress på köparen. Kan man komma runt med livet och guldet i behåll?

Hej Agneta!

Du har säkert koll på detta, men hur mycket billigare är det att köpa guldet utomlands mot att köpa det i Sverige?

Tänker om det är värt att ta den risken du pratar om för att transportera guldet, samt att säkerställa att det är riktigt guld också såklart. Jag hade behövt en väsentlig skillnad i pris för att vilja ta den risken, eftersom guld i sig har ett spotpris som man följer som handlare så kan jag inte tänka mig att priset skiljer jättemycket land till land?

Har du funderat på hur du ska sälja guldet när den dagen kommer? Jag hoppas du har tänkt igenom hela kedjan. Att äga fysiskt guld ger säkert en go känsla, men personligen tycker jag att det verkar besvärligt och dyrt. Lycka till!

Goldsilver.be är populärt hos många.

Erbjuder även gratis förvaring i 18 månader.