Inledde veckan med att få ett mejl från Lysa med inledningen:
"Idag firar vi att det är 3 år sedan du blev kund hos oss. Fantastiskt! Det är lika länge som det skulle ta att se 13 000 mastiga teatermonologer - utan paus.
Det hinner hända mycket på 3 år. I världen, livet och på börsen."
Jag håller verkligen med om slutklämmen, mycket har hänt, en del dåligt men den mesta delen bra. Mycket har varit tack vare det här forumet och inget hade varit möjligt utan @janbolmeson och @carolinebolmeson. Jag är inte lika aktiv i många diskussioner längre på forumet, jag väljer att prioritera annat på min resa. Det blir dessutom lite av en positiv biverkan med att ha byggt upp en automatiserad pengamaskin. Jag kör helt enkelt vidare på inslagen väg tills jag inte längre tror på den. Det har frigjort så mycket emotionell och kognitiv energi att jag har orkar ta tag i saker som har legat alldeles för länge. Det gör jag att jag mår bättre än någonsin och alla indikatorer pekar uppåt. Jag betalar lite extra för “servicen” men det gör jag med ett leende på läpparna, för jag vet vad den sanna alternativkostnaden var till att “göra det själv”.
Lysa är så perfekt tråkigt att jag märker inte ens när jag passerar milstolpar längre förrän i efterhand och det passar mig utmärkt. Att inte bry sig om hur olika börser går från dag till dag utan att lita på att de på sikt kommer att gå upp är en stor frigörelse.
Mitt krävande och stundtals tråkiga jobb har blivit roligare eftersom jag vet att jag inom en överskådlig framtid kommer göra @angaudlinn med flera sällskap.