Det kanske står mer i prospektet om att chefer och anställda säljer. Har du kollat där?
Det verkar också handla om att de i och med börsnoteringen byter optionsprogram för de anställda, många verkar sälja för att hänga på det nya.
Jag har inte läst DI:s artikel men än så länge känns det som en mycket dålig klickbait. Men jag håller det öppet om någon har DI konto och kan sammanfatta.
Truecaller har otroligt “optionallity”-värde med sin enorma install base i Indien. De kan bygga in vad som helst i appen och få många användare, t.ex. betallösningar.
Vilka andra techbolag kan man handla på svenska börsen som har en så pass stor andel av omsättningen i Indien? (vilket är ett land jag tror på framöver)
Kommer teckna men blir väl som vanligt att man ej blir tilldelad några aktier.
Tycker för övrigt om appen då man kan se ifall de är någon telefonförsäljare som ringer, då man annars måste svara på alla telefonsamtal pga jobbet.
Afv avråder från köp. Någon som har Afv och som kan delge huvudpunkterna i kritiken?
Tecknade först men tog bort den igen, kan bara inte med bolag med intervall, vet de inte vad den ska kosta ska de kanske inte driva bolag.
16milj recensioner på google play är ju jäkligt många (spotify har som referens 23milj). Spännande med bolag som en inte har någon direkt koll på men som är sådana jättar i en annan del av världen.
Inte något viktigt och flashigt mät-tal men ger ju ett hum om storleken.
Förövrigt tecknar jag nog en minimipost 
Jag känner mig på spekulationshumör så jag kommer teckna. Sen får vi se hur det går 
Ja vad skall man säga om AFV? Självklart kan man ha åsikter om värderingen, men när världens mest ansedda VC-firma finns med som ägare vet jag vem jag litar på.
https://www.sequoiacap.com/india/companies/truecaller/
Att många anställda säljer lär bero på skifte i optionsprogram för anställda, som de nu kan köpa in sig i genom att sälja aktier, det är i alla fall Truecallers spinn. De behöver få loss pengar till freefloaten.
Och om du var en anställd som vill dumpa aktier, om du inte långsiktigt tror på företaget, varför då inte vänta tills börsnoteringen är färdig, förhoppningsvis går ju kursen upp?
Ta en titt på twitter, detta är en sann internationell IPO, även om de valt att lista sig i Sverige
https://twitter.com/search?q=truecaller%20ipo&src=typed_query&f=live
NASDAQ 100 Futures pekar på öppning på över +1%, dvs det finns inget marknadssentiment som talar emot att teckna nu 15:00. 
Har fått 4x100 aktier.
Har @janbolmeson övertalat även denna styrelse att ge alla tilldelning? 
Vad blev det för pris på aktierna?
52:- per aktie.
Jag fick 500 aktier, fördelat på 4*100 via Avanza samt 100 på Nordnet.
Avanza i vanlig ordning mer generösa med att tillåta ansökningar på flera konton.
Fick på ISK och KF både på Avanza och Nordnet.
Fick 100. Nice att priset blev 52 och inte 55. Känns bra nu på morgonen 
Fin start på dagen, fick (och ansökte) 100 på bägge. Sålde på sekunden för 60 på avanza men var långsam/avvaktande på nordnet och sitter kvar där
Snyggt! Jag missade öppningen pga barn så ligger fortfarande kvar tyvärr. Hade varit fint sälja på 60
Skapligt irriterande att Avanzas app segade (bekräfta-knappen i orderläggningen funkade inte) så jag lyckades inte sälja på 60. För något av mina fyra konton.
Gjorde mig av med alla 400 aktier på 57. Blev ändå skaplig förtjänst.