Truecaller börsnotering

Jag hoppas att priset drar uppåt när många teckna-sälj sålt av och USA vaknar upp efter lunch eller mot stängning.

Jag tror många där vill ta rygg på
https://www.sequoiacap.com/india/companies/truecaller/
och köpa in större poster.

Vi får se!

1 gillning

Kan nog stämma! Är ju ett bet.
Överlag en bra IPO. Ungefär 10% uppgång. Är ju en lagom avvägning.

3 gillningar

Dumpade allt på 60.

3 gillningar

Inte mycket draghjälp från USA, kanske vi får vänta på att Indien vaknar på måndag?

Dessutom, vad var detta för sjuk order? Som om någon försökte “stödsälja” 500 000 st aktier på 52 kr?

1 gillning

Indien kunde väl ha handlat idag om de velat, de är 3,5h framåt i tiden?

1 gillning

Jag greppar väl efter halmstrån, tyvärr.

Hemsk tråkig kursutveckling under dagen, även om den självklart hade kunnat bli ännu tråkigare och kört långt under 52. Frågan är hur mycket de stödköpte.

Om någon har en aning om halvmiljon-ordern ovan får ni gärna skriva något, gissningar är ok!

Verkar som om alla fick 100, då var minpost 150, på sina konton.

Inte så långt ifrån att IPO:n undertecknades?

Här borde man ha behållit aktier.

Nästan upp 40% på några dagar efter stark rapport.

Grämer mig extra att jag inte behöll på ett konto som bevakning och tröst, samtidigt som man begränsar nersidan!

1 gillning

Det var så jag resonerade också. Vill ha ett så långsiktigt grundtänk som möjligt och ogillar att investera i sådant som är på utdöende. Det blir ju lite som att för 20 år sedan investera i ett bolag som gör något plugin till faxmaskiner. Telefonsamtal används väl nuförtiden mest av bedragare och som nödkanal till räddningstjänst.

1 gillning

I min värld används det fortfarande en hel del telefonnummer, ibland som första kontakt, annars löpande via telefonsamtal och SMS.

Vilka tjänster använder du för att kommunicera med nya och gamla vänner, kollegor etc?

Visst raljerade jag en smula, men jag anser ändå att telefonsamtal är en teknik som är (långsamt) på väg utför till förmån för alternativ baserade på internet-trafik. Som svar på frågan så kommunicerar jag främst med vänner och kollegor via mail, Messenger, Whatsapp, Mattermost, Jitsi och Signal.

1 gillning

Okay. Intressant!

Analys:

Mail
Använder jag också. En generell standard som är svår att investera i specifikt, även om det finns vissa bolag. Tex har väl Jason Calacanis ägande i ett litet bolag som erbjuder supersnabb mail med en mängd makron etc. Eller google / gmail, men det är bara en liten del.

Facebook Messenger
Använder inte jag, köp MVRS aktier

Whatsapp
Använder inte jag, köp MVRS aktier

Mattermost
Använder inte jag, “1337 chat”, går inte att investera i, saknar utbredning “bland vanligt folk”, detta baserar jag på att jag inte har hört talas om programmet tidigare, och då vet jag att 99% av Sveriges befolkning inte heller har gjort det.

Jitsi
Använder inte jag, går inte att investera i, saknar utbredning “bland vanligt folk”, detta baserar jag på att jag inte har hört talas om programmet tidigare, och då vet jag att 99% av Sveriges befolkning inte heller har gjort det.

Det jag skriver ovan om Mattermost och Jitsi innebär inte att det är dåliga produkter, eller att man inte kan tjäna en slant via konsultverksamhet relaterat till dem.

Så en analys av dina vanor ger att man bör köpa MVRS?