Tut tut, missat tåget

Nej. Det är det inte. Nvidia stack iväg 2024. Ska du säga något så skulle du jämföra med mars 2022. Det är krig, alla ska köpa vapen, varför köpte du inte försvar då. Nvidia? Inte rätt jämförelse.

Coinbase utveckling är skit jmf med bitcoin. Kan inte jämföras. (Micro)Strategy är iaf vettigare. Så länge folk tror på de olika låneuppläggen Saylor lanserar. Men att köpa dem i en fond får man knappt del av tillväxten. Minimal påverkan. Dock Microstrategy har samma problem som Nvidia. Allt kom plötsligt.

Vilken tidshorisont är det som procenten gått upp så?

Gjorde om mitt sparande i grunden efter ha lyssnat på RT och småspararguiden. Gick bra innan med men hoppas på bättre långsiktighet nu.

Särskilt Saab köpte jag under Coronapandemin för 49 kr eller så. Gått upp över 800% nu :joy:

Har exempel på ett tåg jag valde att inte kliva på då jag gått bort mig på några aktier för ett antal år sedan: Neonode
Gått som ett riktigt tåg ett tag men betytydligt större risk än index.

En intressant jämförelse är DJ-index mot Neonode på fem år så spöade DJ neonode rätt hårt fram till i fredags.
Index är inte så dumt ändå

1 gillning

Satsat allt på rätt tåg… “allt” som i pappersluddet man har kvar i fickan på de trasiga jeansen för att man torskat resten på fel tåg innan.