Twitter aktier - vad händer nu?

Äger några twitter aktier sedan tidigare. Vad händer nu med mitt aktieinnehav. I och med utköpet är aktievärdet 54,20 dollar per aktie. Hur går jag tillväga för att få dessa 54,2 dollar per aktie in på mitt isk? Måste jag aktivt göra något?

Skicka ett tweet till Elon

bild

2 gillningar

Kursen står just nu i 49 USD dvs lägre än budet på drygt 54 USD eftersom det finns (eller upplevs som) att det finns en risk affären inte går igenom. Tydligen ska affären granskas av myndigheter i USA.

• Sälj idag så får du 49 USD.
  • Vänta och se, och hoppas på att affären går igenom så löses aktierna automatiskt in så småningom och du får in summan baserat på 54 USD på din ISK. Det kan nog ta något kvartal
  • Eller som jag, hoppas att affären inte går igenom och få behålla mina Twitter aktier. Jag har en 4X uppgång på dem och vill gärna behålla dem på riktigt lång sikt

Bjud över vet ja. $54.42 st

Konstigt system igentligen. Att man kan tvångssäljas.

Ha ha! Ja det kan jag göra för mina aktier … dock inte alla :joy::+1:

Jo, lite. Men man köper en andel av bolaget och om ledningen får ett bud så är det ju deras uppgift att rekommendera det eller inte, baserat på vad de anser är bäst för aktieägarna. I detta fallet tror jag det väger tungt att Twitter nog passar bättre som privatägt med större friheter och att inte nagelfaras varje kvartal.

Sen är det ju lite som en lite småknäpp demokrati där en del har många röster (aktier) så om majoriteten vill sälja så blir det så. Lite surt när det är lite väl ”billigt” i min mening (trots hög värdering).

Alltid lite tråkigt när man tvingas vinka av en gammal aktie :slight_smile:

1 gillning