Om ni har missat ovanstående passus, kommer den igen. Vi vill bli fler ![]()
Ursäkta mig som är ny, men får man en motivering till flaggan så jag eventuellt får veta vad som blivit tokigt? För isåfall ser jag inte ens problemet, det är väl bara att svälja stoltheten och gå vidare & försöka uttrycka mig annorlunda nästa gång? Internetkrigare kan hålla sig på flashback.
Flagga mig gärna om jag gör fel!
Aha, skrev ett mess till dig nyss men nu fattar jag. Stort tack! ![]()
Bra med städning på forumet, det behövs säkert då och då.
Forumet är en demokratisk diktatur!
Det är du Jan som (visserligen med hjälp och inspiration av andra) bestämmer ATT forumet ska finnas och således har du förmånen att bestämma HUR det ska användas så att det är till godo för de flesta.
Sedan får vi andra följa reglerna så gott vi kan.
Problemet med flaggorna, som jag ser det, är just att de syns. Är det enbart en flagga till moderatorerna (vilket är vad jag är van vid från moderatorjobb) blir inte postaren provocerad, men moderatorgänget ser alla flaggor och kan agera.
exempel: Om jag flaggar ett inlägg för att jag upplever att nå’n försöker trolla fram groll, en annan flaggar samma för språkbruket och en tredje för att det är off-topic så döljs inlägget. Postaren blir irriterad och kanske avslår ändå moderatorna en eller flera av flaggorna. Frias postaren helt kan hen få vatten på sin kvarn, se det som grönt ljus för lösare koppel och köra vidare.
Så, personligen föredrar jag osynlig flagg och att moderatorerna reagerar utan denna extra spänningsnivå i offentligheten. Nu vet jag inte om funktionen finns här, men om… testa gärna. ![]()
Det kan jag tyvärr inte styra, men jag har ändrat så att sannolikheten går från “medium” till “låg” för att ett inlägg döljs när det flaggas.
Dessutom har jag ändrat så att:
-
Man har en cooldown period på 2 minuter innan man kan ändra sitt flaggade inlägg
-
Om man ändrar i sitt flaggade inlägg så visas det igen
Vad sägs?
Låter som ett bra test. Ibland blir det så fel när folk reagerar mer på flaggningen än på själva innehållet. ![]()
![]()