Underkonsult till sitt egna bolag via nytt konsultbolag, vad bör man tänka på skattemässigt?

Jag är idag egen företagare aktiebolag (låt säga bolag A, jag äger 100%) men kommer bli anställd och delägare om 5% i bolag B i januari 2024, har en nuvarande kund till bolag A låt säg kund C där företag A har ett bra avtal.

Om jag skriver ett avtal mellan bolag A och kund C (jag äger 100% i bolag A) och sedan låter företag B vara underkonsult till företag A och igenom det leverans till kund C. Jag är personen som är konsulten i bolag B.

Vad måste jag tänka på för att allt ska göras enligt konstens regel? tänker armslängdsavstånd osv? Vilken marginal bör jag lägga på som minst mellan bolag A och B för att det ska blir skattemässigt korrekt?

anledningen att göra detta är att bolag A har väldigt förmånligt avtal med kund C

Så varför då bli anställd och delägare i bolag B? Det verkar ju totalt loose-loose.

inte bara ekonomiska aspekter att ta hänsyn till, dessutom är det anställda i bolag B, aktierna går att sälja till ok värdering, så totalt sett ekonomiskt bör det blir ungefär samma över tid

Känns som ett dåligt upplägg om inte du kan pressa priset i bolag B, och fakturera fullt pris i bolag A till kund C.
Förutsatt att du kan ta ut samma lön och förmåner eller högre som du hade gjort som anställd i bolag A.

Fast hur värderar du dina 5%? Antar det är det som är uppsidan? På lång sikt? Du måste ju ge upp något om inte företag B har få, om några vinstkrav och har väldigt låga omkostnader.

Låter lite som du säljer relationen till din kund för 5% - Vad händer om företag B kräver att du höjer timpriset med 20%?

Uppsidan i bolaget jag får äga är rimligen ett par miljoner SEK,

Är ingen affärsmässigt jag vill diskutera utan mest vad som är skattemässigt rimligt

5% på fakturorna eller 10%?

Måste vara marknadsmässigt annars är det inte ok med skattelagarna

Lite input till vad som är rimligt och lägga på

Underkonsultuppdrag 5-30% marginal har jag hört

Vinstmarginal i konsultbolag typiskt 10-15%

Förmedling av konsultuppdrag typiskt 5-10% marginal