Underliggande fonder i Länsförsäkringar Sparmålsfonder?

Hej!

Är det någon av er som vet vilka underliggande fonder som ligger i Länsförsäkringars Sparmålsfonder? Jag har för mig att jag har sett detta någonstans men kan inte finna det. Bakgrunden till frågan är min fru och jag vill flytta hennes AKAP-KR till passiv fondförvaltning. Ett alternativ är förstås att skippa deras entrélösning och göra en egen fondfördelningen. Men tanken på att ha en placering som så småningom sköter omfördelningen mot räntor när pensionen närmar sig känns attraktiv. (Pst. Hon är 49 år).

Det lite tråkiga svaret är att du kan hitta information i Länsförsäkringars fondrapport.

Fondrapport

2 gillningar

Inget tråkigt svar, utan ett bra svar tycker jag. Tack! Jag hittade det jag sökte.

Hade hoppats på att den var helt passiv men här har de tagit aktiva bet i enskilda aktier. Nej, den här fonden kommer inte få våra pensionspengar. Innehaven är för Sparmål 2045.

image

Jag har lagt min löneväxling i deras Sparmål-fonder men då jag har en liten annan horisont för när uttagen skall börja så har jag valt 50% i Sparmål 2025 och 50% i Sparmål 2030 för att hamna på en start runt början av 2028. De 10 största innehaven i dessa två varianter är fonder.