US-dollarns död

Håller helt med dig, är du utan utbildning, fattig och utan ambitioner så är Sverige det bästa valet! Tror vi är överens där.

USA har högst löner i världen, de är världens rikaste land, med världens mest framgångsrika bolag. Hela världens ekonomi kretsar kring USA, deras valuta är världens reservvaluta.

Tror de flesta håller med mig om att det är det bästa landet att vara välutbildad, smart och ambitiös i.

Men det är fint att vi i Sverige tar väl hand om de som inte kan ta hand om sig själva, och därför har så hög medelålder. Trivs bra i Sverige också!

Jag har bott i USA i flera år och de är snuskigt rika där i min erfarenhet. Min kollega hade bland annat ett eget vattenland på sin tomt, tre bilar och reste hela tiden, dollarn är stark.

Men absolut finns det många hemlösa i antal, i procent är det 0,23% enligt källa 1 av befolkningen som är hemlösa och det är bara runt 92% enligt källa 2 som är försäkrade i sjukvården. Så det kan såklart bli bättre i USA!

Källa 1:
https://www.reuters.com/world/us/us-homelessness-rose-by-record-18-latest-annual-data-2024-12-27/

Källa 2:

1 gillning