Uthyrning utav radhus

Alltså, du kan inte, och behöver inte, föra över något ägande från “privatperson Knugen” till “Knugens enskild firma” eftersom det juridiskt redan är samma person.

2 gillningar

Tack för att du tog dig tid för ett utförligt utlägg!
Avvaktat med att svara dig då jag inte har haft tid till att bara skriva några enkla rader.

Det är fjärrvärme med kallhyra, billig drift.
Så som klippa gräs, skotta snö osv står hyresgästen för, men jag ser till så att all redskap finns.
Jag har 10min till bostaden vid eventuella akutfall.

Eftersom jag köper kontant så påverkas jag inte så mycket vid högre vakans (om än tråkigt så klart). Belånar gärna upp fastigheterna i senare skede om jag märker att det finns ett kassaflöde i det.
Någon gång springer jag förmodligen på någon strulig hyresgäst, men är verkligen inte konflikträdd och tar detta då.

Är inte i behov av att sälja vid en nedgång (bor själv i hus som vi trivs bra i).
En tanke som har slagit mig är att barnen har ett varsitt radhus när de vill flytta hemifrån med en väldigt billig driftkostnad (om de nu kan tänka sig att bo bredvid varandra :sweat_smile:).

Varför jag blir intresserad utav dessa är att jag tror med 4st liknande hus kommer att generera runt 25’000kr/mån och det skulle jag lätt klara mig på och kan gå ner i tid eller sluta jobba om jag så önskar det.

Sen kommer det att dyka upp större poster med tiden så klart, men inget i närtid på dessa fastigheter vad jag ser det som.

Med tanke på att alla har nämnt att det är för lågt räknat på underhåll så ger jag mig och ökar den till 2000kr?
Tanken är att bygga kassa med all inkomst för att köpa fler fastigheter.
Det är fjärrvärme. Driftkostnaderna för hyresgästen ligger mellan 1300-2500kr/mån beroende på antal i hushållet.

Att dela upp ett större hus i min kommun är inte aktuellt. Men låter som en bra tanke i en större stad :+1:t2: