Jag gillar upplägget men har en feedback. Ibland kan den här typen av “summeringar” bli nästan bra men ändå stämmer det inte riktigt in på mig som läser. Det är ju rätt naturligt då alla liv levs olika hur man än generaliserar. Därför funderar jag på om ramverket kan ta inspiration av små självständiga enheter (det finns någon modern IT term på detta som någon kanske kan hjälpa mig med?) som kan kombineras på olika sätt för att få ut olika effekt.
Om man kan uppnå sådana “enheter” av information och kunna konfigurera sin effekt så kan det bli mer kraftfullt. Utmanande dock att göra det enkelt. Men att prova olika parametrar kan lära mig mycket. Vägen är sas viktigare än målet.
Kanske tänker jag helt fel men min reflektion kommer bl.a. från partisympatiundersökningar i tidningarna strax innan valet. Effekten/utfallet är riksdagspartierna. Varje fråga viktar då mot ett parti. Jag tycker lite som alla partier och därför är det frustrerande att bara få ut en effekt/parti av frågorna jag svarar på.
Hoppas min poäng går fram.