Ja, jag har läst artikeln jag länkade till, som en replik på ditt utspel om att en bil minsann inte är hermetiskt tillsluten. Nej det är den inte men man bör ändå vara medveten om riskerna.
Kolmonoxidförgiftning är det för övrigt som avses.
Om du är tveksam får du väl höra av dig till polisens utredare och meddela dem det…
Vad kul! Detta kan bli en fråga för forumet att besvara, då det är ganska enkelt att räkna ut hur mycket syre som finns i luften inom en bil.
Bilen ger/tar en viss mängd luft per tryck.
Det kommer bli extremt kul att bevisa att jag har rätt och du har ljugit för alla andra. Det är väl bra?
Vi har nog olika definition på både ”extremt kul” samt vad ”ljuga för alla” betyder.
Ja, bilen har en viss luftomsättning, där är vi eniga.
Ta du och räkna på hur mycket (på alla bilmodeller under alla förutsättningar), och hur många värmeljus man kan ha tänt under en viss tidsrymd, med hur många passagerare i bilen.
Själv nöjer jag mig med ett varningens ord och konstaterar att en halvcentimetertjock springa i rutan går snabbare än att räkna ut vad gränsen för kolmonoxidförgiftning går.
Det räcker så för den här tråden och för min del innan den skenar helt off topic. Om du vill prata mer såhär på morgonkvisten får du gärna lägga ett PM ![]()