Utsatt för bedrägeri GiroFX

Jag har en fråga om någon vet hur man kanske kan få tillbaka pengar om man tror att man är utsatt för bedrägeri. Från en tradingplattform som heter GiroFx?

• Polisanmäl
  • Betala inte något mer för att få tillbaka dina pengar
  • Utgå från att pengarna är borta.

Om du gjort en överföring med kreditkort kan du göra ett försök att reklamera till kreditkortsföretaget.

Får man fråga när du gjorde denna “investering” och hur du hittade den?

1 gillning

It has come to the attention of Finansinspektionen (FI), the Swedish Financial Supervisory Authority, that persons claiming to represent Girofx are offering Swedish investors to trade with securities.

FI has investigated the matter and has not been able to determine that Girofx is a going concern. Girofx is neither authorised by FI to conduct securities business or other financial services in Sweden nor under FI’s supervision. FI has not received any notification of crossborder activities from other EEA countries. Girofx is also not authorised to provide financial services according to the supervisory authority of the country in which the company claims to be domiciled.

FI warns investors and others about doing business with firms that are not authorised to offer financial services. The list of companies authorised to offer financial services can be found at www.fi.se under Company Register.

Investor alert: Girofx 2020-04-30

1 gillning

Jag hade tidigare investerat på Fintech plattform 2016. Betalade då för att få handla på deras sida frör något som hette M3 den gjordes om och jag blev kontaktad av GiroFX tidigare av en annan sida, så jag hade fått ihop 302dollar som jag satsade manuellt i GiroFX. Idag står det 5604 dollar på mitt konto där ,men jag har inte lyckats att få ut några pengar från det kontot, i maj förra året stod det 2600 dollar och nu 4 mars helt plötsligt 5600 dollar på mitt balance konto,Jag tycker det är väldigt konstigt och jag har inte investera mer pengar.

1 gillning

Ett inlägg i detta ämne är att även GiroFX kontaktat mig. Det intressanta är att det även här rör sig om 302 dollar. Vid närmare koll så har jag aldrig investerat detta belopp till denna plattform och ej heller kring den datum som detta var registrerat. Beloppet hade nu växt genom diverse bonusar etc till över 17000 dollar. Yes 17 000 dollar, De kontaktade mig ett flertal ggr och undrade vad jag ville göra med kontot. Om det fanns så mycket pengar på deras plattform ville jag ta ut detta belopp, eller i vart fall delar av detta. För att kunna göra detta var jag tvungen att avsätta ett belopp på deras plattform. Ett par hundra dollar eller mer. Misstänkte detta var bedrägeri från början till slut och avsatte därför inga belopp här vilket jag ej heller hade möjlighet till. Om det finns ett så stort belopp på plattformen varför då avsätta mer medel (bli blåst på det beloppet): ct kunde man inte ge ett trovärdigt svar på. Numera är Giro FX sida försvunnen…

Jag har också blivit utsatt för dem men inte lyckats få loss på mina pengar hos dem försökt på olika sätt, men de har försökt varje månad när de vet att min pension kommer och ringer. De säger att så länge det finns pengar på mitt konto så kommer de att ringa och jag har nu blockarat varje nummer de försöker att ringa ifrån. Jag försökte en gång att de fick möjlighet att styra min dator och det ångrade jag. Så det är moment 22. jag ser pengarna som förlorade. gör inga affärer med GiroFX ::joy: