Vad är det som händer med Gamestop (GME)!? | Ett tillfälle för att ta fram 🍿

Det juridiska efterspelet på detta kommer helt klart bli spännande. I stämningarnas förlovade land så kan det mesta hända. Med tanke på de förmodade finansiella kopplingarna mellan Melvin Capital, RobinHood, Citron Research mfl så kommer det nog grävas djupt.

2 gillningar

Jag kan verkligen se framför mig att det här har hänt. Finansbranschen är liten och alla känner alla. Nu har man har “gemensamt” tagit beslut. Såg inte att småspararna blev inbjudna till matchen. Stämmer det här så är det helt sjukt. :face_with_symbols_over_mouth:

https://twitter.com/biancoresearch/status/1354893124410216449?s=20

4 gillningar

Haha nä, men man kan ju i alla fall anta att när aktien väl faller igen så kommer den troligen inte stabilisera sig högre än vad den var värd i årsskiftet. Önskade mig en spåkula av tomten men fick ingen… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jag tror också de kommer dra det långt och undersöka varje liten detalj, det får man verkligen hoppas iallafall!

Det bådar ju gott med den enorma uppmärksamhet och drevet som har skapats mot dessa aktörer, sätter ju helt klart press på SEC mfl att agera.

1 gillning

Robin Hood app: Playstore (Apple) ligger kvar på samma nivå. Troligtvis filtreras reviews av Apple.

Playstore (Google) har trashats rejält. :slight_smile:

Ska bli intressant imorgon när shorts förfaller. Kan det trigga ett katalyptisk event och börsras? Inte första gången hedgefonder lyckats ställa till det globalt.

Väldigt dåligt agerande, får verkligen hoppas att det blir stora påföljder för de ansvariga…

Varför stora hedgefonder ska få en gratisbiljett ur sin extremt dåliga, riskfyllda position begriper jag inte. De får väl stå till svars för sina investeringar precis som alla andra!

6 gillningar

Jag tror det är möjligt om det får politiska följder och stor spridning i större media. Typ som att Bidens omfattade stödpaket får kritik för att bara göda hedgefonderna och hålla det korrupta systemet under vingarna. Tilltron till alltsammans brakar i tuffare tider.

Men jag ser det som ganska osannolikt. Det kommer säkerligen tyvärr blåsa över rätt fort. Men någonstans har jag en romantisk önskan om en total kollaps av systemtilliten så mer transparenta och bättre regelverk kommer till.

To big to fail, to powerful to prosecute…

Och tydligen har Vita huset varit i kontakt med Robin Hoods ägare innan handeln begränsades…

1 gillning

Jag blir ju spyfärdig när jag läser det om Robin Hood. Vilken vidrig värld vi lever i. Jag hoppas innerligt att småspararna inte backar nu samt att Robin Hood får betala för detta, ifall det nu är sant.

1 gillning

Janet Yellen har tydligen haft Citadel som uppdragsgivare också enligt mediauppgifter. As said, finansbranschen håller de sina om ryggen. Tyvärr tror jag det blir en 2008 Redux. Ingen kommer dömas och småspararna får stå för notan.

3 gillningar

Så är det ju, tyvärr…

Känns som detta bara blir större och större!
Läste en tweet ifrån Max Burns där han skrev:

’To clarify: I’ve reached out to several individuals whose accounts have had [$GME] force-sold, and only about half of the folks I spoke to were trading on margin accounts–so the margin call argument (a justified reason for RH to force-sell) doesn’t hold up for every case.’

Det är ju helt absurt ifall det inte bara gäller de med margin-konto, så länge det inte finns något liknande som inte jag vet om. Är det vanliga aktier det handlar om är det oerhört korrupt.

1 gillning

Shorts förfaller inte. Bara optioner.

Såg precis ett inslag om detta på Nyhetsmorgon. Undrar hur mycket det eldar på aktien ännu mer genom att ännu fler öppnar ögonen för det.

24209 ägare på Avanza nu på morgonen.

1 gillning

Haha! Helt sanslöst! :sweat_smile:

Jag förstår självklart att det är ganska hög risk att ge sig in i detta, men jag måste vara med. Ser detta mer som en revolution än en investering.

Köpte in mig igår efter att RobinHood stoppat handeln och aktien rasat. Följer allt kring utvecklingen och hoppas på ganska stora regelförändringar i kölvattnet av detta. Jag anser att det pågått mycket fulspel särskilt kring “korta” positioner länge, och hoppas att det blir kraftiga förändringar på hur man får ta sådana positioner. Kanske naivt såklart, men hoppas får man. Och vara med får man.

Blir jag av med de pengarna jag stoppar i detta så är det med någon slags dum stolthet. Min tanke är att försöka få tillbaka mitt gav med försälningen av en liten del av de aktier jag köpt på mig, och sedan bara hålla resten, möjligtvis för evigt.

Otroligt kul, kan inte arbeta idag, även om detta troligtvis blir ett maraton istället för en spurt.

Pre market är otroligt intressant för övrigt:

4 gillningar

Vi är i slutspelet nu enligt WSB.

Jag kände mig också tvungen att köpa en aktie.

3 gillningar

Någon som köper in sig idag?
Isf, i vad? Och varför?

Läs tråden på Reddit. De hävdar att short fortsätter men att hedgefonderna lagt shortningen via andra fonder (så att det ser ut som om de säljer men egentligen fortsätter med short). Några menar också att det kommer ta minst 5 dagar innan de måste ta förlusten med start fredag idag.

1 gillning