Vad är era bästa tips för att öka sin inkomst?

:smile: Du har helt rätt blev lite fel formulering :rofl: Har tagit bort det nu.

1 gillning

Det enklaste är ju att spendera 12 minuter på muggen efter att jobbet är färdigt men innan man klockar ut. Det blir 1h i veckan <40h om året.

Det skall ju ändå göras, kan lika gärna göra det på betald tid.

1 gillning

Ännu fler mäklare är riktigt osköna.

2 gillningar

De stora pengarna tjänas sällan på stämpelklockekneg.
Särskilt inte av systematiska luftbajsare.

1 gillning

Haha mej det gör det inte, men det är däremot gratis pengar. Det sja ändå göras. Man kan lika gärna göra det på betald tid.

De kan fortfarande vara bra säljare.

Kanske. Själv springer jag åt andra hållet när en oskön nasare försöker kränga.

De bästa säljarna (mätt i omsättning) ligger i min erfarenhet precis på gränsen mellan bra och osköna. Tillräckligt bra för att man ska fångas in, men samtidigt tillräckligt låg empati så att dom kan få grejen såld oavsett om man behöver den eller inte.

1 gillning

Ska berätta om en gång då min globalnasande kompis “Klacksparken” och jag satt och käkade lunch på en uteservering när hans farsa ringde och berättade att några gubbar från en bilfirma stod ute vid garageuppfarten och ville leverera en ny Mercedes i “Klacksparkens” namn och samtalet förflöt ungefär så här:

• Det måste vara fel, jag har inte köp någon Mercedes, sa Klacksparken.
  • Jamen, de står ju här ute med bilen och jag har fått ett papper av dem, sa farsan.
  • Vad står det på det då?
  • Det står ditt namn, bilmodellen och lite annat.
  • Nä, det måste vara fel.
  • Vad ska jag göra nu då?
  • Gör vad du vill, skicka i väg dem.
  • Men det står ju att den redan är betald.
  • Betald? . . . . . Visst fan det måste vara den jag beställde . . . . men det är ju över ett år sedan.
  • Så, den är din?
  • Ja men det hade jag glömt bort.
  • Vad gör jag nu då?
  • Ah, sälj den. Jag köpte ju en BMW istället.

Han hade alltså beställt en ny Mercedesmodell eftersom han ville ha en av de första som kom ut och hade betalat den kontant men hade sedan glömt bort den då väntetiden var över ett år. Till hans försvar kan väl nämnas att det kom en skilsmässa emellan beställningen och farsans samtal och det kan väl också nämnas att BMW:n hamnade hos ex-frun och när vi satt där på fiket så var det Jaguar som gällde. All den här soppan hade gjort mig sömnlös men berörde honom inte det minsta, inte ens skilsmässan då han blev av med hus, 3 bilar och en stor summa pengar men det är en annan story.

1 gillning

Sålde han hasch?

Han kunde sälja vad som helst men var mest verksam i den legala nöjesbranschen, om du menar “Klacksparken”.

Tror du stavade “alla” fel.

Hahha gillar mest.

1 gillning