Vad är fördelarna och nackdelarna med Revolut bank?

Hej.

Funderar vad fördelarna är med att ha revolut bank?
Är det billigare att betala med deras kort utomlands än tex lunar bank? Eller vad ska man med det till?

En underskattad fördel är att man kan överföra pengar mellan Revolut-konton lite som med Swish. När jag har rest med internationella vänner har det varit väldigt smidigt. När någon i gruppen har saknat Revolut har de kunnat skapa ett konto under resan gång.

Man kan ha flera valutor hos Revolut, om man t.ex. vill växla till EUR innan man åker på semester. Även de som har “noll växlingsavgift” brukar t.ex. ha ett påslag under helgen, och genom att växla i förväg skulle man kunna undvika det.

Jag är inte kund hos Lunar men vad jag har hört och läser på hemsidan nu fungerar det på övriga plan ungefär lika. Jag ser ingen anledning att använda sig av båda tjänsterna samtidigt.

Fördel med Lunar är att de är svensk tjänst och därmed stödjer t.ex. Swish, om man nu ser en fördel med det vs. Apple Pay för att föra över pengar.

Punkter jag hade jämfört om jag stod i valet och kvalet:

• Priser inkl. uttag i automat
  • Banktillstånd/insättningsgaranti
  • Eventuella försäkringar som ingår
1 gillning

En nackdel är att du inte får något ränta på insatta pengar.
Fördelarna är väl valutakonto och växlingsavgifter som sign skrev.

Annars är det bara att prova deras gratistjänst. Tar inte så lång tid att anmäla sig.