Vad är poängen med att äta guld?

Finns det en “fattigmansversion” utav detta dör man strösslar någon billigare metal över maten :wink:
Typ kopparströssel :sweat_smile:

2 gillningar

När man ätit guldet så minskar tillgången och priset höjs därmed.

Vaskar man sedan fram gulden när det hittat ut den naturliga vägen kan man sälja det för ett högre pris.

Smart!

3 gillningar

Tror de flesta vill ha mer än 8.5kr/ark för att gräva i sin egen skit. :rofl:

2 gillningar

Det är en del av vulgärtrenden på sociala medier där allt ska vara dyrt, stort och flådigt. Kidsen verkar fast i det. Jag tycker att det är fullständigt vidrigt.

1 gillning

Jag håller mig till Corn flakes, dom är lite guldfärgade.

1 gillning

Poäng? Finns nog ingen vits.
Smak? I de mängder som finns i mat, är det troligen svårt att få någon smakupplevelse. Men, testa vet ja.
Hälsosamt? För länge sedan användes det mot reumatism. För mycket guld kan leda till förgiftning med klassiska symtom på tungmetallförgiftning.
Priset? Om många äter sig till en förgiftning borde det till slut påverka…
Att rensa avlopp? Vi har naturligt i oss ca 0,2 mikrogram guld. Det som inte binds i t.ex skelettet kommer utsöndras med bajs och kiss. Om vi tänker Stockholm, 2 milj invånare, och att vi omsätter allt över säg 6 månader, borde vi i bästa fall kunna utvinna 0,4 gram (om jag räknat rätt). Idag motsvarar det någonstans mellan 400-500 kronor/halvår. Man ska vara bra fattig och arbetssam alltså…

Fotnot: Jag var på studiebesök vid The Perth Mint nu i somras och fick veta att de utvinner en hel del guld ur teglet i smältugnarna, redskap etc när de flyttar/river ett guldverk/hytta.

1 gillning