… men du måste ställa in det själv. 
Tvättmaskin eller diskmaskin går vid peakarna?
Precis:
Vill du att Google och Amazon sköter dina sekretessinställningar eller vill du göra dem själv?
![]()
Open Source
DIY
Amerikanska storbolag som erbjuder saker gratis
OK, gott. Måste bestämma mig var jag lägger nivån om jag går in i denna soppan. Om jag drar igång nån gammal raspberry och börjar hacka så kanske andra i huset börjar sucka tungt över överarbetad ingenjörslösning
Vad menas med mått vs ingen mått?
TP-link Tapo P100 mäter inte energianvändning.
Du kan alltid börja med en app och sedan uppgradera till Home Assistant.
Som ett alternativ till wifi prylar så kan man köra Z-wave eller Zigbee. Jag kör Zigbee (som både Ikea Trådfri och Philips Hue kör), men de fungerar på liknande sätt i att de bygger upp ett mesh nätverk där nya enheter förlänger nätet.
Nackdelen är att du behöver en gateway av något slag, men om du kör home assistant så räcker det med en liten usb sticka. (Om du kör home assistant kan du köra vilka protokoll du vill, det ena utesluter inte det andra.)
Edit: Givetvis kör man dessa lokalt.
Mäter du detta med “pluggar” i vägguttagen eller mot proppskåpet?
Med pluggar. Det finns andra produkter från samma märke som går att montera i moderna proppskåp på DIN-skena, men det är inte så jag gjort utan som sagt med pluggar. Hade jag byggt hus hade jag bett elektrikerna bygga ett tre gånger så stort “proppskåp” än de först tror, för att kunna sätta dit mer prylar och framtidssäkra.
Kolla hur staplarna ser ut i förhållande till samma veckodag förra veckan, vissa dagar har tibber inte hunnit uppdatera timme för timme förbrukningen så då replikeras data från föregående vecka. Uppdateras sedan någon dag wller två senare.
Lite OT - @Erik / @tulpaner m.fl. har ni hittat en plugg som pallar tvättmaskin? Det verkar som att när vår tvättmaskin startar så kör spikar den över 3500 W och då går säkringen i pluggen.
Fungerar inte denna?
Annars kör jag följande till motorvärmare utan problem men då får du ingen övervakning på elen,
Har du en sådan hemma @janbolmeson 

? Du klagar inte konstigt haha 
Två. Har inte alla det? 

Bättre att inte sätta en plugg där, utan använda en effektmätare man kopplar runt kabeln istället. Typ en sån här Shelly: Effektmätare 50A, WiFi, utgång kontaktor, Shelly EM - StyraHem
Sluta sprid bilder på mig när jag tvättar mina kalsonger.
Ja 2 st Miele profesionell + Miele tårktummlare+ stor torkrum med avfuktare i gemensam tvättstugan 
. Du vet Jan hyreshus
. Tvätta 2 ggr i veckan skönt 

Är det du på bilden min kompiss @AimHigher ? ![]()
![]()
![]()
Ser att du kokade vatten vid spiken