Vad gör folk med alla kvitton?

Ber alltid om kvittot, när jag packat ihop mitt så ställer jag mig lite vid sidan av kassan och går igenom kvittot så att allt stämmer. Har sparat mig en och annan krona genom åren.

5 gillningar

377 är kult.

1 gillning

Har en hög per år för små kvitton. Ett gem runt varje. Vid nytt år rensar jag ut de som inte är aktuella längre (garanti går ut eller enklare pryl). A4 hamnar i en hög.

Hade varit intressant och se om du kunde krävt faktura eller sagt att ditt kort inte fungerade i bankomaterna!

Jag har fått lära mig att i stort sett aldrig gå in i en butik med samma varor som butiken har. :sweat_smile: Tänker att även om man har ett kvitto så kan man ju lämpad av frukten och snattat ny, t ex.
Har lämnat in väskan hos butiken innan jag går in ibland. Oklart hur bra det går i matbutiker.

Ja, @Passiv tog också orden ur munnen på mig :bullseye:

1 gillning

För “några” år sedan (+14 år sedan) gjorde Skatteverket den här reklamen om vikten att ta kvitto (när man köper varmkorv). Fortfarande kul!

6 gillningar

Vad gör folk med alla kvitton?

Jag brukar stoppa dem i fickan och låta dem skrynklas ihop ett tag. Sen får de åka med byxorna i tvättmaskinen så att kvittot löses upp till vita luddiga småbitar som sätter sig på alla kläder och fyller tvättmaskinen och filtret i torktumlarn.

6 gillningar

Erkänn: du tittar fortfarande helst på linjär-tv.:winking_face_with_tongue:

Kvittot tar man väl för att verka ansvarsfull :joy::+1: liten uppoffring men stor asymmetrisk uppsida.

1 gillning

Jag erkänner stolt att jag helst tittar på linjär-tv. Det är den enda riktiga tvn.

3 gillningar

Bästa är ju självscanning och digitala kvitton. Kvitton på byggsaker brukar vi spara. Vedboden som vi byggde 2017 kostade nästan exakt 10.000kr. Det hade jag inte haft koll på om vi inte sparat kvittona.

Förr satte jag in stora kvitton på prylar i en pärm. Kan nog kasta de äldste nu…….

Hur stora var kvittona? 4 kvm? Måste varit en enorm pärm!