Vad gör ni egentligen om dagarna? (Administrativa & koordinerande skrivbordsroller)

Jag försöker bli bättre på att förstå hur olika skrivbordsjobb faktiskt ser ut i praktiken. Inte hur de beskrivs i platsannonser, utan vad man handgripligen gör om dagarna och hur det känns att arbeta i rollen över tid.

Jag är särskilt nyfiken på roller som till exempel:
-administratör
-koordinator
-onboarding
-processutvecklare
-verksamhetsutvecklare
-liknande roller med mycket struktur, samordning och system

Det jag är ute efter är en ärlig bild av vardagen, till exempel:
-Hur ser en ganska vanlig arbetsdag ut?
-Vad tar mest tid i praktiken?
-Vad upplevs som svårt eller mentalt krävande?
-Vad måste man vara bra på för att fungera och trivas?
-Hur skulle du beskriva kulturen runt arbetet (tempo, förväntningar, självständighet)?
-Hur ser synen ut på hybridarbete/remote, och finns det utrymme i vardagen för rörelse så att arbetet inte blir helt stillasittande?

Anledningen till att jag frågar är att jag försöker hitta nästa steg i min egen karriär. Istället för att “praoa” på olika arbetsplatser vill jag bygga en mer realistisk bild genom andras erfarenheter. Både av arbetet i sig och arbetsmiljön runt omkring.

Svara gärna utifrån din egen roll, även om den inte exakt matchar exemplen ovan. Ju mer konkret (”jag gör X, Y och Z varje dag”), desto bättre.

Hmm, det låter snarare som att du är ute efter att identifiera problem/skav som skulle gå att lösa med en app/tjänst? Men jag kan ha fel.

2 gillningar

Eller så är det din ingenjörshjärna som reflexmässigt letar efter problem att lösa.
Jag vet, min gör likadant :nerd_face:

1 gillning