Jobbat inom inköp/logistik i ca 10år.
Krävs några år erfarenhet innan ge sig på egenkonsult
23 år. Jobbar som församlingspedagog i storstad. Kandidatexamen i religionsvetenskap och teologi.
Bruttolön på 29,000-32,000 beroende lite på OB och andra ersättningar.
4,000 friskvårdsbidrag om året.
Lärare i musik, Malmö.
Utbildning, 6 år varav 4 år på universitet.
Erfarenhet, 25 år
Ålder, 55 år.
Bruttolön 37500:-/mån
50.000/mån
Inga bonusar eller add-ons utöver den normala friskvården etc.
~40h/v
Konsult/allt-i-allo i fastighetsbranschen
Juristexamen för omkring tio år sedan
38 år, bor och jobbar i småstad.
Har något slags vag förhoppning om att kunna hitta en tjänst som bolagsjurist i min nuvarande bransch på några års sikt, alternativt arbeta inom bank eller försäkring på fastighetssidan. Trivs dock väldigt bra som det är och har bra balans på jobb/privatliv som jag inte är beredd att offra då jag har små barn.
Får man jobba så många timmar enligt arbetstidslagen?
Arbetstidslagen är semidispositiv så undantag från arbetstidslagen är möjlig genom tex kollektivavtal.
Jobbar som inköpare på ett av de större byggföretagen sedan 5,5 år tillbaka. Har 45 000 kr/mån plus kör ersättning, så landar netto kring 38-40 000 kr/mån.
Utbildning gymnasie plus 2 år på YH.
Ålder 34 år.
Ålder: 34
Yrkestitel: Produktchef
Erfarenhet: 3 år
Utbildning: 5 år på universitet
Lön: 62 500 / mån
Bonus: 20% på årslönen
Semester: 30 dagar + 7 dagar
Förmåner: 5000 kr friskvård/år. Ersättning för hemmakontor och parkering. Förmånsbil.
Myndigheteten Svenska kraftnät söker ständigt juniora och seniora medarbetare med ingenjörsexamen. Vi har en grymt komplext itmiljö. Och iom det berör energisektorn och energiomställningen ligger vi lite högre i lön än andra myndigheter.
Jobbar utomlands på ett redovisningsbyrå sedan 1,5 år tillbaka, får 3.000 euro per månad och förhoppningsvis 5% av företagets vinst.
31 år
arkitekt
5 år erfarenhet (inom EU)
Göteborg
bruttolön 40000:-/mån
första tjänst som arkitekt i Sverige
30 år
Elektroingenjör
4,5 års erfarenhet
46’000
Jag har jobbat mig upp från en ingångslön på ~29’000 utan att ha behövt byta arbetsgivare. Det är intressant hur mycket eget initativtagande kan göra för ens lön! (:
Skulle dock inte vilja påstå att jag gör så mycket “elektroingenjörsarbete” längre.
30 år
Student
Hela 11.000 per månad, ca 8.000 av det är lån.
Innan studierna hade jag telefon-kundtjänst jobb med 20.000 / mån samt truckförare med 24.000 / mån
Efter Mastern är klar runt nyår blir det förhoppningsvis andra bullar
Hej
Ca 35 år.
Jobbar inom marknadsföring. Personalansvar.
Grundlön: 78K
+Bonus: ca 25 %
+Förmånsbil.
/D
Det var verkligen inga dåliga löner här. Får en annan att känna sig fattig…
Grundskollärare i Stockholm -37500 :-
35 år
32 år, driver eget AB och hyr ut mig själv som .NET konsult, programmerare.
Tar ut lön till taket på 46200/mån + 15% tjänstepension.
Fakturerar normalt 100k-200k/månad så det blir en slant över också
32 år
Polis i Stockholm, 35 000kr brutto.
9 år inom yrket.
Du tjänar mer än de flesta poliser och många sjuksköterskor.
Så allt är väl relativt.
Jag känner mig fattig ibland men nyckeln är ju att skita i exakt alla andra.
Inte sett en endaste svetsare i tråden, så man får väl ställa upp. Är 30, jobbat som svetsare i 12 år i södra Skåne. Har 33150/mån grundlön med fri tillgång att jobba OB så mycket jag kan/vill/orkar.
Lön: årslön $184000 plus 12% årlig bonus. Vi får också en summa motsvarande 5% av vår årslön avsatt till en pensionsförsäkring.
Yrke: Områdeschef på stort amerikanskt företag.
Ålder: 53
Yrkeserfarenhet: 32
Utbildning: 4-årig tekniskt gymnasium
Bor och jobbar i USA. Lönen är bra för den delen av landet jag befinner mig i men har många år i branschen. Min ingångslön för 32 år sen på företaget jag jobbade för då var 9700 kr. Tänker inte jobba mer än 35 år.