Vatit anställd signaltekniker i ca 9 år. Drar igång eget företag med sambon i maj.
Jobbar som säljare inom förpackningsindustrin. 56 år och har varit in branschen sedan 1990. Först 32 år i större koncern - nu efter två i ett mindre, betydligt trevligare företag och enklare vardag.
Tidigare egenföretagare inom it. Sen en sväng på 12 år som heltidspolitiker. Nu en del styrelseuppdrag, fritidspolitik, studier och en slant i avgångsvederlag.
Jobbar, ingen här jobbar alla bara hänger på forumet här ju ![]()
![]()
![]()
Skämt åsido, utesäljare B2B.
Vakthavande Befäl på kriminalvården med diverse säkerhetsansvar och övningsledare.
Undersköterska, jobbar natt 86,xx% men extrajobbar också, tjänar helt ok också (deklarerad inkomst 2023 nästan 600k) och jag jobbar inte ihjäl mig direkt.
34 år, arbetar som biträdande rektor i grundskolan. Tidigare högstadielärare. Lite trött på det faktiskt och skulle gärna vilja göra något annat, men utbildningen jag har är ju väldigt nischad så det finns inte allt för mycket annat att bara kan hoppa på utan att det skulle innebära en tämligen signifikant lönesänkning.
Kundansvarig på IT-bolag de senaste 7-8åren. 42år ung ![]()
Fyller 42 i år. Jobbar nu som handläggare på statlig myndighet. Jag har tidigare jobbat på socialtjänsten och som kurator inom psykiatrin.
Lyckades till slut rationalisera bort min egen tjänst som verksamhetschef och är numera arbetssökande och timanställd verksamhetskonsult.
Nästan samma, controller o ekonomichef inom bygg o tillverkning men yrkesverksam
Jobbar inom bygghandeln och har gjort hela mitt vuxna liv.
Gick teknisk utbildning och studerade astronomi, programering och webdesign, så bära brädor kändes som det naturliga valet… ![]()
![]()
Jag är 55 år och har jobbat som socionom inom alla våra myndigheter. För några år sen beviljades jag sjukersättning på 100%. Så de pengar jag har får jag förvalta eftersom det inte kommer in några nya.
Skogshuggare i fyra år på 90-talet och snickare i 30år och nuförtiden som 52 åring självmant arbetslös. Ville bli uppsagd när man minskade på antalet anställda i december. Livsnjutare skulle jag hellre kalla mig nu än arbetslös.
35 år. Arbetar som Restauranglärare på vuxenutbildning
27år studerar till Elektronikingenjör.
33år. Driver eget AB som betonghåltagare.
Jobbar som (vidareutbildad) sjuksköterska inom psykiatri, just nu på affektiva mottagning. Har tillsammans jobbat 26 år, och i tre olika länder. Sedan jag har tagit bilder för en finsk tidning om klassiska bilar, men det är tyvärr mer sällsynt nuförtiden.
Omställningsstudiestödet…? Byta yrke/bransch, en chans där nu tänkte jag. Lärare & skolvärlden i dagens Sverige verkar inte så kul. En massa saker som går åt fel håll ser det ut som (utifrån iaf)
Är några mån från att fylla 57. Utbildning & yrke står i min profil; har jobbat mycket länge på ett väldigt stort företag – på IT staben i princip hela tiden.