Ibland när jag stöter på ett problem brukar jag tänka “hur skulle jag lösa detta om jag hade gränslösa ekonomiska resurser?” Då får jag många idéer varav några som är bra och löser mitt problem trots att de faktiskt inte kostar speciellt mycket att genomföra, och sedan har jag inte längre det problemet
Jag gjorde ett liknande tankeexperiment “hur skulle jag leva mitt liv annorlunda/förbättra det om jag hade tio (eller tjugo, trettio osv) gånger så mycket pengar till mitt förfogande?” (Frågan är fortfarande under mitt utforskande, därav detta inlägg).
En sak jag kom fram till var att rensa ut en massa saker, en del som är sparade med tanken att de kan säljas och generera en liten sidoinkomst någon gång i framtiden då jag har tid och intresse av att ta tag i det, eller att det är bra att ha dubbletter ifall mitt förstaval skulle krångla ex ett extra par gummistövlar (som jag inte använt på åratal)
Då blir min första reflektion att det är en förändring jag kan göra även utan extra pengar tillgängliga och helt enkelt rensa ut grejerna för att frigöra utrymme fysiskt och mentalt för att fokusera på det som är viktigt för mig.
Vad skulle du ändra eller göra med avsevärt mycket starkare ekonomi och är det saker du faktiskt kan ta tag i även utan de pengarna?
Bygga vårt drömhus på vår drömplats. Ett hem designat för att överleva många generationer och där man kan samlas i gemenskap men också få en andningspaus från livet.
Bestämma mig för vilket av alla intressen jag vill kanalisera min energi och nyvunna rikedom på och gå all-in på det.
Njuta av livet i hemmet och växa med mitt intresse och den rörelse och de företag det ger upphov till.
Kan inte göra de sakerna idag, då jag är löneslav och saknar pengarna. Skulle mina tillgångar tiodubblas över en natt däremot skulle jag göra precis vad jag skrev .