Om pengar inte vore ett problem, vad skulle du förändra i ditt liv?

Som titeln antyder. :slightly_smiling_face: Om pengar inte vore ett problem, vad skulle du förändra i ditt liv?

Flyttat till ett nytt hus. Nu bor vi i ett billigt boende för det gör att pengarna räcker till annat än bara boendet. Bor man lite billigare så känner man sig lätt rik :slight_smile:

(Om vi inte talar om fantasisummor, för i så fall så blir det nog att försöka skapa en permanent bosättning på mars/månen/venus. Inte för att jag själv vill bosätta mig där, utan för det vore coolt om mänskligheten gjorde det.)

1 gillning

Slutat lönearbeta.
Jag skulle inte sälja min tid om jag inte behövde pengarna.

4 gillningar

Den här frågan blir ganska lik:

Men jag antar att det finns de som skulle behöva mer än 10 miljoner för att anse att “pengar inte vore ett problem”.

Hur som haver svarar jag samma sak som jag gjorde i den tråden: Köpt den där sjötomten och byggt huset vi drömmer om.

Flyttat till Florida, spelat golf och haft det allmänt nice jämt.

1 gillning

Grävt bort Skåne… :construction: :pick:

4 gillningar

Jobbat mindre utan att behöva ändra min levnadsstandard. Jag skulle ha råd att jobba mindre ändå men tänker på hur pensionen skulle påverkas av det.

Större, mer naturnära, boende.

Endast köpa det jag egentligen vill dricka när jag är ute istället för billigaste ölen :slight_smile: (student life)

2 gillningar

Använda stora summor till att påverka världen politiskt

4 gillningar

(Försöka) bli staten.

Gå ner i arbetstid och använda pengarna och tiden till att förändra politiken/samhället.

Super konstruktiv användning av dina pengar :joy:

Vi hjälper gärna till från denna sidan :grinning::+1:

3 gillningar

Lite högre standard tvärs livet men i övrigt ingen revolution :slight_smile:

Hembiträde som sköter all städning, tvättar och handlar. Avskyr att tvätta, sortera och vika kläder är något av det tråkigaste jag vet. Skulle också vara gött att kunna köpa grejer och gå på restaurang utan att behöva jämföra priser eller tänka på vad det kostar.

2 gillningar

Om Jans fråga innebär att jag skulle få mycket pengar, då skulle jag ligga lågt med detta, då det lätt orsakar avundsjuka. Jag skulle nog anonymt ge bort lite pengar till mina vänner och ge ekonomiska möjligheten till någon ung idrottare att ev förverkliga sina drömmar.

Jag tror inte jag skulle ändra så mycket, då jag är ganska nöjd med min tillvaro.
Jag har ett arbete som jag trivs med. Min uppfattning är att varje individ mår bra att tillföra något positivt till samhället. Om det är att arbeta eller engagera sig i en förening spelar mindre roll.

2 gillningar

Det känns för deprimerande att jag inte kommer på så många saker jag drömmer om att göra eller ändra på. Efter decennier av realistiskt tänkande har jag genuint svårt att tänka bortom det som är normalt och redan finns i min värld. Typiskt svårt att tänka tredimensionellt och se att det finns öppningar framåt, även om de inte är konkreta för mig nu.

Det enda jag kommer på är att jag skulle ta mer hjälp, tex alltid träna med PT, ha nån som hjälper mig med kläder, nån som fixar hälsosam mat mm. Ha en assistent som fixar en massa ärenden och planering.

Men frågan är vad jag skulle göra i stället? Det högsta målet/drömmen kan rimligen inte vara att slippa ringa försäkringsbolag och handla…

1 gillning

Tror jag hade ägnat några år att resa runt i världen (när inte Covid-19 stoppat allt) och haft med någon extremt kunnig och pedagogisk reseledare som kan förklara allt för mig.
Det är alltid trevligt när man gör det på semestern men det vore intressant att ha pengarna och tiden att göra det under en längre period.

Sluta jobba. Resa mer samt övervintra I värmen. Bilar, prylar, hus, status etc bryr jag mig inte om, det är oväsentligt för min del.

Jag hade ägnat tid åt att bygga mitt drömhus, både varit projektledare och snickare.

Sen hade jag nog blivit någon form av fastighets utvecklare. Kanske köpt ett befintligt bolag och gjort mig själv till VD. :grin::champagne:

Hade defenitivt köpt fler motorcyklar. Och en båt.

Svårt, jag vill ju samtidigt inte tappa allt det bra jag redan har :upside_down_face: