Skulle fixa lite till på huset och ändra planlösning.
Köpa en ny elbil för att få lite längre räckvidd och supersnabb laddning. Typ EX60 el EX90 för mer utrymme.
Beställa en ny husbil, DIREKT! Ska besöka allt spännande som går att komma på.
Skulle fixa lite till på huset och ändra planlösning.
Köpa en ny elbil för att få lite längre räckvidd och supersnabb laddning. Typ EX60 el EX90 för mer utrymme.
Beställa en ny husbil, DIREKT! Ska besöka allt spännande som går att komma på.
Det enda jag läser är att du har dålig fantasi.
Kan man kanske tycka, men jag tror det är rätt nyttigt att inte gå runt och vilja göra saker bara för att de kostar mycket pengar.
Prislappen måste ju inte vara en drivkraft alls. Däremot kan den vara ett hinder. Utom i det här hypotetiska scenariot.
Men den är ju inget hinder i praktiken heller säger jag. Jag har liksom ingen lust att skaffa mig en yacht eller en privatjet.
Viktat ned till en 60/40. Jag lär ju ha så jag klarar mig ändå.
En fråga jag ställer mig ibland är vilken nivå jag inte skulle göra ett dugg skillnad om jag hade mer pengar.
Tror egentligen inte jag skulle göra nått mer om jag hade miljarder vs 100miljoner.
Men en fin taklägenhet, en fin bil, en kul stereo och några kul klockor. . . och en sån full size guldtacka bara för skojs skull ![]()
Ni som säger att ni typ skulle fixa till huset lite grann och köpa husbil, eller för den delen inte ändra någonting. Är ni verkligen ärliga där?
Själv skulle jag definitivt slå till på ett stort mansion någonstans och ett antal boenden i städer som Paris (våning med utsikt mot Eiffeltornet från balkongen förmodligen), NYC, villa på Bali och dylikt. Och också gärna en yacht. Skulle inte jobba en dag till i mitt liv.
Låter som en massa jobb, och en massa personal man måste ha koll på. . .ne tack.
Jag ska erkänna att jag läser för mycket Wall Street Journal och drömmer mig bort ibland. Så jag råkar veta att de brukar ha en house manager eller vad det kallas som sköter allt sådant där praktiskt och även har i uppgift att förutse vad för behov familjen kan ha innan familjen ens själv insett det. Låter rätt behagligt i mina öron!
Men hade jag obegränsat med pengar skulle jag vilja göra nått totalt onödigt typ köpa en diamant för 100miljoner o ha som dörrknopp på en kökslucka eller placera nått totalt udda på månen
Ja
Har inte ändrat särskilt mycket hittills i takt med ökade belopp. Men man vet aldrig. Svårt att ens föreställa sig vilka möjligheter det skulle öppna upp.
Låt mig presentera Villa Skyfall. Skulle du tacka nej till detta sommarresidens?
Ingen aning
Inget jag har funderat på. Är nog mer som Erik Selin, en hemmakatt. Mjau! Dekadens är nog bara roligt under en kort period, anar jag.
Låter mer som The Night Manager-isch.
Inte vid 2x eller 3x, men när man har äckligt mycket pengar så skrev jag att jag skulle köpa ett stort hus. Mansion låter typ det jag är ute efter.
Men jag skulle inte köpa bostäder överallt. Bättre att hyra bästa huset dit man reser eller ta in på bästa hotellen med de största sviterna. Finns massor av ställen att resa till, varför köpa massa hus och låsa sig till dessa platser?
Huvva, vad skulle man göra där liksom? Ta dit kompisarna/familjen en gång och känna sig obekväm, och sen gå runt själv där och höra ekot av sina egna fotsteg?
”Och tänk vad jobbigt att städa”![]()