Vad skulle DU känna och göra med denna portfölj?

Kul att se era svar ännu så länge :+1:.

Noterar att stor andel av rösterna ännu så länge ligger på ont i magen och sälj omgående. Själv har jag reagerat på så sätt att jag tydligen har tagit bort det här kontot från min sammanställning över min ekonomi :slight_smile:. De här pengarna finns inte någonstans i mitt kalkylblad. Det är inte för att jag inte respekterar pengar och dess värde, utan mer att jag skrivit av det hela som en förlust jag inte kommer få tillbaka.

Samtidigt ser jag deras respektive case och tror på dem, med några undantag. Några av företagen på listan har landat i rättsliga problem över i USA och det oroar mig mer än deras marknadsposition och framtidsutsikter. Det gäller StoneCo, Berkeley Lights och Plug Power. Samtidigt har de en sådan position i marknaden att det ser bra ut om allting går som det skall för dem. Sedan tidigare hade jag en del företag som tillsammans med mina indexfonder blev för stora i totalen, exempelvis Tesla så de såldes av.

Hur bedömer du det? Jag kan inte se något som har så mycket bättre odds att jag hellre har de där.

Det är en inspirationskälla faktiskt till vilka branscher och företag som de anser ha framtiden för sig. Utifrån den bruttolistan gick in på respektive bransch och letade upp de som hade bäst förutsättningar i en sammanlagd bedömning. Som flera skrivit, det är svårt att slå marknaden med så litet urval :slight_smile:.

Är det vad du hade gjort, även om den här potten aktier varit växelpengar i din samlade börsinvestering?

Där sätter du fingret på något som är jättesvårt med sådana här förhoppningsföretag där ett av få tal som ens är värt kolla på är PEG. Något av de gjorde en kvartalsrapport där de gick från 400% till 300% vinstökning. Det gjorde att aktien dök runt 20% samma dag. Det är VÄLDIGT stor volatilitet och även beta på de flesta av dessa bolag. Is i magen gäller :slight_smile:.

Din tidshorisont är ett år maximalt eller ett år i stöten?