Jag hade Nordea och upplever inte att de hade något som gjorde att man skulle vilja byta till dem för. Deras “vardagspaket” kostar 39 kr/månad när du kan få samma tjänster gratis hos andra. De är inte mer personliga eller något. De har hållit på i 3 år att skapa en ny hemsida för internetbanken och alla funktioner är inte på den nya sidan ens. Något så grundläggande som att justera en återkommande överföring…
De har en rätt ok mobilapp och de har en ganska schysst sammanställning av ens kortutgifter. Men inget av de är något som är värt att flytta till dem och betala nästa 500 kr om året för.
Ja deras hemsida är alltid nere en gång i veckan och relativt ofta strul med kortbetalningar.
Har skandia som bank och kort från andra utgivare. Skulle inte byta tillbaka.
Vilka tjänster har du för att slippa avgiften? Jag har lönekonto, fondsparande och kreditkort där. Det kanske är bolånet som saknas för min del.
Jag har lönekonto, kreditkort, individuellt pensionssparande (det gamla), bostadslån och fondsparande. Kanske det var bostadslånet som gjorde det, men jag tycker att du ska fråga banken vad som krävs för att du ska slippa avgiften. Jag upplever att Handelsbanken alltid tar sig tid för såna frågor och förhandlingar. Om du inte har en personlig kontakt på banken kan du mejla till ditt lokala kontor inifrån internetbanken (går inte i appen).
Nöjd med Nordea. Bytte från Swedbank för några år sedan och ljusår bättre.
Min erfarenhet av Nordea som ”Premium” (familjen har över en mille totalt i sparande, pensioner etc)
Helt ok kötider och bra bemötande. Mäklarbordet kan ha långa kötider tyvärr beroende på situation.
Personlig bankman som man alltid kan boka tid med online och få tips av när det kör ihop sig
Ok/bra paket med Visa kort, ”Gold” kreditkort samt det vanliga internet bank etc för 29 kr/mån
Hemsidan är inte helt komplett än och en del ligger på gamla varianten. Men det går framåt.
Bra app som jag använder för det mesta
Utlandsbetalningar fungerar helt ok, upplever inget problem med det
Nordea Investor för aktiehandel är modern och fungerar riktigt bra. Nästan i paritet med Aza.
Bra/vettigt företagsbank om man kör eget som bara har den nya internetbanken, FirstCard mm
Tyvärr lägger nog mest missnöjda reviews känns det som. Sällan att folk tar sig tid att hylla något som fungerar bra, men som man också förväntar sig ska fungera bra
Jag har Nordea och är nöjd. Allt är såklart inte bra men har du gott om pengar kan du bli förmånskund eller premiumkund och då blir det ännu bättre. Du blir prioriterad, rabatt på bolån, OK priser på betalkort/ kreditkort, egen bankman/ rådgivare som är lätt att få kontakt med osv osv.
Vi var Nordeakunder från -87 till 08, men sen blev vi inte intressanta som kund längre under finanskrisen och ett bostadsköp vi ville göra med obelånad sommarstuga som säkerhet. Så vi avslutade alla lån och lönekonton och gick vidare till Danske Bank. Nu är även Db avslutat inklt alla lån så nu är det Handelsbanken som gäller tsv för sparande och lönekonton.