För mig är nästan inget av det andra skriver om, viktigt för mig.
Jag vill att banken och jag har en relation, så att jag snabbt kn få lån om jag ska göra en affär och att den har kontanthantering.
Jag gillar Länsförsäkringar tack vare deras lokala närvaro samt att de är lätta att komma i kontakt med.
Jag kan ringa växeln och bli kopplad till bankman eller försäkringsrådgivare inom en minut.
Har lönekonto, hemförsäkring samt företagets ekonomi där. Sedan nichbanker till annat.
Nordea som sambon har ger varken ut nummer eller mail, de hänvisar till att skicka ett meddelande på hemsidan och få svar inom någon dag.
För mig handlar det om att alla hygienfaktorer behöver vara på plats - bg-betalningar, överföringar, konton etc. Försökte mig på Ekobanken för ett tag sedan och då fanns inte dessa möjligheter och då upptäckte jag hur begränsande det var.
Sedan upplever jag att jag vill kunna göra allt själv, men när det strular vill man kunna ta kontakt. Något som jag har upptäckt är även att de “banker” som inte är riktiga banker från grunden t.ex. Skandiabanken, Länsförsäkringar etc ofta har strul med specialgrejer - “EUR-överföring internt i Sverige” eller liknande.