Hej! Vilka bredbandsleverantörer och TV-tjänster har ni bra eller dåliga erfarenheter av?
När det gäller bredband via fiber som jag kör väljer jag bara det billigaste man kan få med 100Mbit.
Ser inte att det finns något nämnvärt som skiljer mellan leverantörerna med den tjänsten.
Med tv skiljer det mer såklart. Här får man överväga om man bara ska streama eller köra på något paket.
Själv har jag nu Allente Stream Flex 2, men har sagt upp det.
Ger väl precis godkänt. Fungerar, men tycker appen är lite rörig.
Det var också en del strul när jag skulle teckna abbonemanget.
Undvik tele2 om det går. Ofta lägre hastighet som lovat. Router startar om sig minst en gång om dagen. Surf på Youtube tex tvingar Router till att starta om sig. Kass svarstid
När det gäller bredband har jag mycket bra erfarenhet av Bahnhof. Fick något fel jag fortfarande än idag inte vet vad det var. Men då kommer jag ihåg att de ställde mig en massa frågor och frågade mig om jag “var villig att gå in i powershell” enligt deras instruktioner för att felsöka och hjälpa till, samt att jag fick ladda ner nåt program som också skulle hjälpa till. Det kändes ganska avancerat. De sa att det skulle spara en massa tid att inte behöva skicka en tekniker “om vi kunde fixa över telefon istället”. Jag vet knappt ens idag vad jag gjorde, men blev väldigt bra guidad och allt ordnade upp sig. Det var inte bara “starta om datorn och återkom till oss om problemet kvarstår”. Det uppskattade jag, och vi är kund hos de än idag.
Vad pratar vi om för bredband?
Fiber, mobilt, Adsl?
Utrustning kan ju såklart skilja. Jag har alltid kört på min egna utrustning.
Jag använde det som kallades kox. Den som liknar kabel sladden till tv. Vet dock inte hur de är med fiber.
Så skulle sagt undvik tele2 via kox koppling
Ingen tv alls de senaste 10+ åren. Vad gäller bredband väljer jag det billigaste men det är lite vi kan påverka eftersom den största kostnaden är nätbolaget.
+1 på denna.
De vinner mest nöjda kunder ganska ofta
Har inte haft ljnjärtv på säkert 20 år.
Av de stora bredbandsleverantörerna väljer jag alltid Bahnhof om jag kan. Har alltid fungerat bra, och stöder dessutom gärna deras arbete för personlig integritet och motståndet emot övervakningssamhälle. (Ja, jag fattar också att det är en väl vald marknadsföringsstrategi. Men de gör faktiskt jobbet, och det är det viktiga.)
Det gäller till ett radhus med fiber
Jag har jämfört några gånger på Compricer för att se vad man kan förvänta sig för priser. Sen har det alltid blivit Telia, haft deras bredband i 20år.
Allt blev perfekt först när jag köpte egen router för 10år sedan.
Sambon jobbar mycket hemifrån och sitter i möten och allt möjligt. Jag har inget minne av att hon någon gång har klagat på uppkopplingen.
Telia 150/150 för 349kr/mån tycker jag är helt okej. Kör TV via Google TV där alla tjänster ligger samlade. Det tog många år innan det blev så här bra.