Hej
Någon som kollat upp om det är mest fördelaktigt att köpa mobil direkt från operatör eller nätbutik tillhörande valfri kedja ex. Elgiganten, webhallen etc.?
Har mitt abonnemang hos tele2 idag som jag är nöjd med.
Hej
Någon som kollat upp om det är mest fördelaktigt att köpa mobil direkt från operatör eller nätbutik tillhörande valfri kedja ex. Elgiganten, webhallen etc.?
Har mitt abonnemang hos tele2 idag som jag är nöjd med.
Ibland har operatörer rabatt, ibland har butiker rabatt. Tycker inte det finns någon generell regel för telefoner.
Jag brukar alltid köpa telefoner separat, ofta vid lansering, så jag kan använda operatören som är billigast för stunden (givet mina behov). Hittills har det aldrig varit Tele2.
Jag köpte nya mobiler till mig, frugan och dottern några veckor före jul.
Ringde runt en del till olika operatörer och kollade på olika webbutiker men det var väl inget jag hittade som stod ut.
Gick in på Elgiganten och fick ett riktigt bra erbjudande så det blev ett operatörsbyte från telia till telenor.
Vi hade på förhand bestämt vilka mobiler vi skulle ha. Telias kundservice var extremt fyrkantiga - fanns det ingen officiel kampanj verkade inte säljaren kunna göra nåt.
Säljarna på Elgiganten verkar ha väldigt bra koll på vilka abonnemang det är bra kampanjer på.
Köpte 2st Samsung S21 ultra och en lite enklare modell, totalkostnaden blev över 10 000:- lägre med ett byte till Telenor jämfört med om jag köpt mobilerna via Telia.
Jag köper alltid kontant, antingen från butik(kolla gärna utländska) eller från operatör. Ofta får man rabatt när man köper med abonnemang. När man väl fått hem telefonen så säger man upp abonnemanget så får man behålla telefonen men betala den med några tusenlappars rabatt.
Jag gillar billiga Kina lurar med hög prestanda, köpte en Oppo Reno 3 i Filippinerna sist jag var där. 48MP kamera, Octa Core, 8 gb ram 128gb minne. För under 3000kr, funkar helt perfekt.
Gillar heller inte att binda upp mig i abonnemang då jag lämnar landet i långa perioder så det blir kontantkort och Kina lur.
Tele2 brukar vara lätta att förhandla med dock. T.ex. har jag haft 33 % rabatt på mitt avtal i snart 3 år.
Tack för bra svar! Får se vad det blir här framöver
Swappie och liknande webbutiker är bra.
Tycker rent generellt att många betalar alldeles för mycket för sina abonnemang, även om det självklart beror på sina behov. Det man betalar för är ju surfpotten då de flesta har fria samtal och sms. Så jag skulle kolla på Prisjakt och välja en mobil från en tillförlitlig butik som har bäst pris för stunden.
Har själv rekommenderat abonnemang från Fello åt släktingar - då använder man Telias nät och har därmed samma täckning. Ofta har man ju wifi hemma och på jobbet så surfpotten behöver ju inte belastas så mycket om man har lite disciplin.
Har just lyckats fixa abonnemang för 69 kr/mån med 6Gb surf hos Tele 2.
Har mitt fasta bredband där och i samband med en “prisförhandling” fick jag detta erbjudande.
Hur lyckades du med det ? Jag har också bredband hos tele2
Jobbat i butik, tycker oftast operatörer har bättre kampanjer. Köper du i butik är de inte bundet till operatören, kanske är så numera om du köper av operatör också. Men helt klart fördelaktigt att köpa med abonnemang. Svårt att förklara för vissa som råkat ut för jobbiga säljare.
Räkna lös mobil pluss ditt abonnemang i 24 månader jämfört med nytt abonnemang och rabatt på mobil.
För ett år sedan hoppade ja på ett erbjudande där jag skulle få bredband fiber för 279 kr/ mån.
Nu när kampanjpriset gick ut skulle min avgift höjas till 499 kr/mån.
Detta kunde jag ju naturligtvis inte gå med på så jag ringde Tele 2 och presenterade att det fanns andra som var billigare.
Efter massa snack om hur mycket bättre Tele 2 är så fick jag ett pris på 399 kr. Jag var fortfarande inte nöjd, och då fick jag erbjudandet om mobilabbonemanget. Eftersom priset på bredbandet inte matchade det jag hittat och jag egentligen vill ha en operatör i Telias nät så bad jag att få säga upp mitt abonnemang.
Blev kopplad till avdelningen för uppsägning. Då kunde jag helt plötsligt få abonnemanget för 369 kr/mån. När jag sa att det var för högt och ändå ville säga upp så fick jag till slut priset 329 kr/mån vilket matchade det jag hittat hos en annan operatör.
Efter några dagars funderande ringde jag och tecknade mobilabbonemanget också.
Mitt intryck är att ja du kan få bättre pris om du är beredd att binda upp dig på 24 månader och är beredd att ta ett lite dyrare abonnemang.
Blev Samsung S22 från comviq under deras “månadens mobil” kampanj plus att vi skaffade familjeabonnemang. Totalt sett kommer jag och min fru betala mindre tillsammans varje månad plus nya mobiler och mer surf.