Jag är trött på comviq, haft dem som operatör i över 20 år. Är ingen storkonsument, har ett abonemang för 125 kr månad nu. De vill återigen höja priserna och nu är det dags för mig att hitta någon ny.
Ska nog välja Fello, 105 kr månad.
Det slog mig att jag borde gjort detta för länge sen.
När jag var student bytte jag internet-leverantör så jag konstant hade ny-kundpris.
Någon som gjort samma med mobilabonnemang? Hoppa runt mellan bra erbjudanden?
Man hör ju ofta att företagen gärna erbjuder bra priser så fort man säger att man vill avsluta hos dem. Det gjorde INTE comviq för mig, så nu är det adjö
Jag har Halebop eftersom dom har e-sim till Apple-watchen jag har. Annars skulle jag ha Fello. Bägge går i Telias nät och det är ett krav för mig. Frun har Fello och är lika nöjd som jag är nöjd med Halebop.
Jag har varit trogen Tre i ca 15 år, och upplever att de är ganska resonabla. De vill gärna erbjuda bindningstid och ny telefon, men jag håller mig till den telefon jag har och betalar 99kr/månad, fullt tillräcklig surf och fungerar bra utomlands med gratis roaming inom EU, vilket jag fått för mig att en del av lågprisbolagen inte erbjuder.
Bra pris! Så var mitt abonemang hos comviq för flera år sen. Deras “minsta” men det räcker för mig. Har höjts flera ggr och nu ska det höjas till 145. Det grämer mig att de inte ens försökte behålla mig som kund genom nåt erbjudande, det var 145 eller bye bye
Inom EU måste de erbjuda gratis roaming. Det är utanför EU som det kan skilja sig. Men både Hallon och Fello har haft bra utlandspriser för mig. Definitivt inget som skulle få mig att betala dyrt för något annat abonnemang.
På Fello (ägs av Telia) så får du behålla sparad surf när du byter abonnemang, både uppåt och nedåt. Jag tog ett erbjudande nu med 50 GB extra surf, och 2GB/månad mindre än jag egrntligen behöver. Om två år när extrasurfen tar slut så kan jag byta upp till ett “för stort” abonnemang i några månader för att fylla på.
Det kan jag förstå. Det är ditåt det barkar med Tele2 för tv och bredband för mig. Hade comhem, som blev tele2 och det har lagts på ngn 50lapp/år senaste åren och försämring av tjänsterna, så i december får jag nog ge upp dem…
Bra tråd, nu blev det av att jag tog tag i att kasta ut katastrof-dyra Tele2. 300 spänn i månaden för ett jäkla simkort man bara har till nåt enstaka samtal och sms nån gång ibland och datatrafik-backup som nästan aldrig används. Sjukt att de inte erbjuder billiga alternativ att bara nedgradera till.
Slog till på Hallons billigaste.
Jag har kört Vimla sedan jag skaffade smartphone (innan dess betalade jag 19kr/mån för fria samtal och sms) och ville ha surf. Betalar just nu 80kr/mån (det minsta abonnemanget kostar väl 110kr, men sen får man tipsrabatt, deras sätt att försöka hålla kvar sina kunder).
det finns inget abonnemang som är “bäst” utan det beror mycket på vad du söker. Jag har comviq 2gb (får dubbla dvs 4gb för jag har tele2 bredband) för 99kr/mån och anser att jag inte behöver mer (detta har jag förhandlat via telefon).
Gå in på denna sida och titta vilken som erbjuder bäst pris för det du behöver.
Låter riktigt bra för den surfmängden! Sjölv använder jag max 3 per månad så jag letar något mindre Vilket nästan är svårt idag…alla lägger till mer surf och höjer priserna verkar det som.