Att vara otrogen mot mobiloperatörer

Har testat alla och Hallon är bäst. Betalar just nu 19 kr/mån med 4gb och sedan 109kr/månad om 3 månader. Kundtjänst via chatt som är snabba på att svara, aldrig haft problem. Kör e-sim så slipper du vänta på sim-kortet också.

1 gillning

jag gick in på Hallons hemsida o kikade lite och var tvungen att fråga lite i deras chatt. Denna information nedan kan vara av betydelse i erat mobilabonnemangs-letande:

"Ja precis, när du tecknar så behöver du inte uppge något bevis eller liknande på att du är student utan du kan ta vilket av våra abonnemang du önskar, du kan tex ta 55+ abonnemang även om du är tex 25 år.

Användningen på abonnemangen är de samma oavsett, det som skiljer är mängden surf och priserna"

Med det sagt du kan alltså få 8gb surf för 109kr/mån (svårslaget)

1 gillning

Exakt, jag kör deras studentabonnemang och är gammal tjänsteman, vilket känns fel men det var de som valde när de ringde så jag har bara inte ändrat något :smiley:

En annan fördel är att du kan spara surf, jag har över 50gb nu och får 8gb varje månad till för 109kr/mån hos Hallon.

Det får du gärna utveckla. Hittar bara 20GB abonnemang för 299 på tre just nu. :thinking:

Kommer ihåg att jag när jag senast hade privat telefoni - för ett årtionde sedan – hade Universal Telecom med obegränsad surf för 57 kr/mån. Där lönade det sig att vara trogen, eftersom nya kunder inte erbjöds det abonnemanget. Nu har de dock tydligen blivit uppköpta av Bredband2 och höjt priserna rejält.

Hade 100gb surf, när det var dags att förlänga så vägrade jag höja ifrån 199 till 299 efter varit kund i över 15 år. Efter ett långt samtal fick jag behålla 199 men då var dom tvungna att sänka surfen lite.

1 gillning

Bra tråd, man blir lite påmind så att säga. Är nog inne på 15-20e året med Tele2.

Barnen har Comviq, och vi Tele2. Bara att byta till någon av dom billigare abbonemangen hos typ vimla, hallon eller vad det nu kan vara skulle spara oss flera tusen under “kampanjmånaderna” och mer därtill även ev vanlig månad.

Problemet är att man är lite feg och bekväm av sig.

1 gillning

Hade 3 i många år, när jag sa upp abonnemanget hörde dom inte ens av sig för att försöka behålla mig.

Något att tänka på, för de som ofta vill byta är din nuvarande operatör måste släppa ditt nummer, det är normalt sett inga problem för vi har nummerportabillitet Sverige, men om det strular då står du där utan telefonnummer och surf…

För mig handlar priset om många andra saker, exempelvis lätt med surf utomlands, främst utanför EU men även inom (Inte bara priset då utan att det faktiskt fungerar)

Skulle också kolla hur nöjda kunder de verkar ha, det är viktigare för mig iaf :slight_smile:

De sköter hela flytten åt dig så du behöver inte ens göra något själv faktiskt. Så byte av operatör passar perfekt för den bekväme.

Ni inspirerade mig att byta från Comviq som höjer priset! Hoppas jag lyckas tajma så jag slipper dubbla fakturor, tror det :crossed_fingers:t2:
600 kr billigare de 4 första månaderna

1 gillning

Kört Vimla i ett antal år. Vi betalar totalt 150 kr per månad för två abonnemang med 3 gb surf var. Har lite erbjudanden här som ger tipsrabatt för båda. Bjuder ni in kan ni få väldigt billigt abonnemang Bästa mobilabonnemanget för dig? Noll bindningstid! - Vimla

Aldrig haft några problem med abonnemanget

1 gillning

Det här var intressant. Är de ok med detta, eller råkar det bara vara möjligt?

Tycker man ska vara otrogen mot som operatör tyvärr kan jag inte vara det då kunden kräver Telia abonnemang. Det positiva är att det är ABet som betalar det negativa är att det är så dyrt och det i slutändan ändå är mina pengar :pensive:

Har Fello och betalar 145kr för 21gb per månad