Mobilabonnemang till familjen

Hej,

Vi har idag 4 separata mobilabonnemang och betalar 109+109+219+419kr. Totalt 856kr. Nu när jag fick meddelande om att mitt kommer höjas nästa år tänkte vi se över möjligheten till familjeabonnemang. Det är en djungel när man googlar runt så jag tänkte höra efter här om någon gjort research nyligen och kan tipsa. Surfpott på kankse 50Gb borde räcka.

Om du har bredband2 så kan du ju köra deras Tillsammans abonnemang. Familjeabonnemanget Tillsammans | Bredband2 | Bredband2

Tack för tips men vi har tyvärr ingen fiber här

Mycket handlar ju om nätets täckning också, men här kör vi Hallon för hela slanten. Jag pyntar 99 kronor i månaden för mitt beställt genom Coopmedlemsskapet:

Och nej, det finns inga krav på att visa upp att man är student. :joy:

Dock sämre täckning ute i tassemarkerna.

2 gillningar

Vi kör inte familjeabbonemang, men kör med egna Fello! Lite billigare för barn än vuxna, men de kan stå på dig som vuxen!

Går i Telias nät så bra täckning även på bygden…

Nyttjar du denna länk får du och jag dessutom en extra månad: Enkla mobilabonnemang från 120 kr/månad - Välkommen till Fello. Billigt på riktigt.

3 gillningar

Kör Telia familjeabbonnemang. 4st med fri surf ca 1250kr/månad.

Telia är bara för de rika @Skogstomten :rofl::joy::+1:. Det skrämmer mig småläningen bara uttala ordet Telia på en gång :rofl::joy:

Jag håller mig till Hallon som skåningen @angaudlinn :joy::+1:

4 gillningar

Tänk på att @Skogstomten byter bilar som vi andra byter strumpor och dessutom bor långt ute bland tjärnar och skogsrån… då behövs Telia för täckningen. :zany_face:

1 gillning

Jag tänker att det finns andra troligtvis billigare operatörer som använder Telias nät!? :rofl::rofl:

Eller som vi andra gör byter globala indexfonder eller flyttar våra Isk mellan olika banker :tada::wink::joy::rofl:

1 gillning

Gick precis över till Telia där jag fick till en bra deal på ett familjeabonnemang med obegränsad surf och sex abonnemang. Landade på en knapp tusenlapp i månaden. Jag har kört alla näten och Telia är det som fungerar absolut bäst där vi brukar röra oss.

Tack för tips! Tänker att man kan testa Hallon utan att binda upp sig. Vet att det kan vara lite svajigt om man är utanför 70-skylten :slightly_smiling_face:

Bra tips om Coop! Gillar iof inte den gröna skylten så här års

1 gillning

Vilket tips! Tack
Har haft comviq student senaste 2 åren, 145/månad.

Blev lite bättre med hallon, 19 första 5 månaderna och sen 98.

1 gillning

Även om de använder samma nät kan de ha olika kapacitet/antal kanaler :wink:

Är ibland i ”obygden” och där känns Telia nästan alltid mest pålitliga. (När man jämför med bekanta som har andra leverantörer)

2 gillningar

Haft Vimla i några år för 60kr/mån. Funkar fint förutom en sträcka på tåget.

1 gillning

Vi kör på telenors familjeabbonemang. 3st obegränsad full hastighet surf för 680kr

Det är troligtvis exakt samma nät. Jag vet att det är så hos Tele2/Comviq i alla fall och det är mest sannolikt det hos andra operatörer också.

Däremot riktar sig oftast huvudnamnen, Tele2/Telia/Telenor/Tre mot köpstarka kundgrupper och lågpris mot ungdomar. Sådant som telefonsupport och butiker brukar vara reserverat för huvudnamnen medan lågpris kör via chat och ibland telefon.

Fast det var inte nätfrågan skogstomten sa emot. Det var kapaciteten/antalet kanaler.

Vad betyder det? Samma nät betyder samma tekniska tjänst. Det som skiljer är i princip kundtjänst

Låt oss fråga @skogstomten istället, som var den som skrev det. :nerd_face: