Var är du på den ekonomiska intresse-skalan?

Eftersom jag arbetar med ekonomi inom redovisning och därmed förutom sparande också följer viss makroinformation som mer indirekt hjälper ens privata tänk så ligger det ju även viss yrkesmässighet i det hela. Du är ju nivå 8 eller9 (minst) som sysslar med detta som försörjning. Men det kanske är svårt att lägga på yrkesaspekten?

Har en bekant som är professor i ekonomi och vi diskuterar då och då privatekonomi och då kommer ofta sådant in i bilden som respektive person har fått till sig genom forskningsvärlden för honom /och ekonomrollen i Näringslivet för mig.

Mitt intresse på skalan har gått upp och ned genom åren - ekonomi har ju alltid varit intresse genom sin yrkesroll medan privatekonomin har varierat beroende på livssituation och de frågor som gällde då. Nu är man äldre så nu blir det andra frågor än innan.

1 gillning

Jag ligger nog kring nivå 6 på intresseskalan. Dock inget nördigt Excelark som jag labbar med.

1 gillning

Solklart nivå 5 för min del.

1 gillning

7 + 8 för mig

8 handlar om att börja lära sig konsumera och inte vara så fanatisk. Jag har problem där och misstänker att jag aldrig kommer lära mig detta.

1 gillning