Hej, som frågan lyder så tänkte jag sälja av lite guldsmycken (inget värde som smycken i sig egentligen utan som lösvikt). Lokala guldsmedsbutiken erbjöd 400-450 kr/g. Är det ok eller bör man sälja på annat ställe?
Skulle du få 450/g för 18K bruttovikt vid dagens guldpris så är det otroligt bra för att vara en guldsmed. Då matchar de Guldcentrum som är det bäst betalande jag hittat i hela landet för att växla in skrotguld. Men jag antar att det är per gram finvikt? Jag sålde själv en länk på Guldcentrum för några år sedan och var väldigt nöjd. Klappat och klart över disk och stålar på kontot inom några dagar.