Jag köper fonder genom min bank, Handelsbanken, och för ETF:er och aktier använder jag Avanza.
Men jag tycker att Avanza är ganska begränsat när det gäller att köpa utländska aktier – för exempelvis brittiska eller japanska aktier måste man gå via en mäklare och betala höga avgifter (19GBP i London, och 750 SEK i Tokyo).
Använder ni någon annan plattform för att handla internationella aktier?
Kapitalförsäkring är att föredra generellt. Nordnet erbjuder London digitalt men inte Tokyo. För Tokyo digitalt gissar jag att man behöver använda de paneuropeiska mäklarna, som Degiro och IBKR. De har dock inte ISK eller KF vad jag vet
instämmer i ovan. NN har LSE (London stock exchange) till ganska låg courtage. Ava har Euronext Paris. Annars tror jag du kan få tillgång till en del fler börser via SAVR om du vill handla online endast @SAVR ? Än så länge saknar dock SAVR KF (endast viktigt ifall du vill ha utländska aktier som har utdelningar).
Hej!
Det stämmer – idag erbjuder vi handel i Sverige, USA, Kanada, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Frankrike, Storbritannien, Italien, Spanien, Nederländerna, Schweiz, Irland, Belgien, Österrike och Portugal. Vi håller dock ögonen öppna efter fler marknader All handel sker i appen och med ett minimicourtage på 1 kr, så hos oss behöver du mao inte ringa in för att köpa t ex brittiska aktier.
Som du säger saknar vi än så länge KF, men det närmar sig med stormsteg.