Blir ofta besviken när Avanza inte låter mig köpa det jag allra helst vill köpa. Kan köpa Amerikanska aktier utan problem, och att jag inte får köpa ett gäng bra utländska ETFs kanske inte är så konstigt med tanke på lagstiftning. Tänker på Ark Invest och Roundhill BETZ just nu. Men jag har till och med svårt att kombinera diverse aktier för att emulera det som intresserar mig i dessa ETFs.
Det som intresserar mig är bland annat: Flutter Entertainment (FLTR.L) på LSE, NTDOY (Nintendo) var som helst. Verkar finnas som AVA NINTENDO TRACKER på Avanza men med 0 omsättning. Om jag hade kunnat köpa Gamespot Frankfurt (GS2C) igår morse så hade jag dragit in en bra vinst, men det fick jag ju inte. Naspers verkar jag inte få köpa någonstans heller.
Vet att DeGiro tillhandahåller Flutter och kanske även fler av dessa. Vill ha en online broker som inte sätter käppar i hjulet. Vad finns det för alternativ för mig?
Tyvärr är det så att alla banker inte tillhandahåller exakt alla produkter och aktier, har att göra med deras prioriteringar och kostnader för att lägga upp fler produkter.
Har själv varit på Avanza om just Nintendo, där fick jag svar att Trackern är det som gäller just nu men att dom eventuellt skulle lösa den framöver.
Spelar ingen roll om den har 0 i omsättning, du handlar mot en marketmaker och då spelar omsättningen ingen roll.
Att ha flera olika skulle jag säga, ingen har allt.
När jag ville köpa på AIM-marknaden hade varken Avanza eller Nordnet möjlighet, men Degiro gjorde det. Inte säker på om den har det du letar efter finns där, men det kan vara värt att kolla.
Edit: förlåt, jag såg att du redan känner till Degiro. Jag måste läsa bättre.
Tack för svaren. Har pratat med Avanza och fått höra att jag måste göra London Stock Exchange dealar via telefonmäkleriet för närvarande. Antar att det kan ändras i framtiden. Inget problem att göra det via telefon, men avgiften blir ju lite högre, och det tar lite längre. Känns lite low-tech.
Får kolla in DeGiro lite mer.