Värdera årsmodell vs miltal?

1000mil hit eller dit. Du behöver inte åka till karlstad för en fabia.

Nu känner jag inte dig och vet inte om det är viktigt med link+ osv

Detaljer i samma hanget enligt mig åk ut och titta och prata. Då gör du en bättre bil affär tror jag

Garantier
Kreditkostnader
Säljare
Närhet
Sommar o vinter
Skick
Servicehistorik
Slutpris

Väger mycket tyngre i mina ögon

Lycka till!

Hej, det hade vart nice. Finns dock inte en enda Fabia under 5000 mil från max 2019 i Skaraborg. Inte heller i angränsade län så vad gör man :man_shrugging:. Vinterdäck verkar inte följa med någonstans och (inte dubb iafl). Så det verkar inte som att ja har något val.

Fälgar och vinterdäck till en sådan bil kan inte vara några större summor.

Ville bara komma med inputen att du gör rätt i att kika hos nån stor och seriös bilhandlare. Ingen är såklart felfri (jag har exempelvis köpt bil hos DinBil där miltalet var 500 mil högre än angett). Skillnaden är att de tar ansvar och kompenserar dig när när sådant inträffar.

Om det inte är brådskande så lägg upp en bevakning på Blocket. Emellanåt dyker det upp fördelaktigt prissatta bilar även hos dessa stora handlare. Kanske 10% lägre än vad priset ”borde vara”.

Vinterdäck på fälg tänker jag går att hitta till bra peng begagnat även om man isåfall behöver ta en kik på tillverkningsdatum (DOT-märkning) och mönsterdjup samt ev snedslitning.

1 gillning

Går att köra 14" på vintern, och då går det att få 4st Hakkor för 3-3500kr om man har lite tur.

Fälgar går på någon tusing styck nya.

2 gillningar

Tänker att man med leasing är superförsiktig med sånt som syns vid återlämning, typ lackskador och interiörskador. Men det är nog ingen som gör ett extra oljebyte utöver tillverkarens serviceschema på en leasingbil. Men sånt känns också ganska överkurs på en bruksbil.

Tack :blush:. Ja det känns säkrast så.
Japp har haft bevakning ett par veckor nu och behöver köpa bilen helst i helgen så då är det detta som finns nu. Men tycker båda verkar ok

Så är det nog :+1:

Blir en tripp till Karlstad imorgon :grinning:
Tack för all hjälp

1 gillning