Värdeutveckling ITP

Hej

Dum fråga men hur håller man koll på värdeutveckling för tjänstepensionen? Jag hade velat se värde per år, extra inbetalningar, fond innehav, osv. Över tid, så typ senaste 15-20 åren. Nu börjar det bli en slant så skulle vilja följa upp utvecklingen ordentligt, men tycker inte riktigt att jag hittar någon bra översikt, och orkar inte riktigt göra en egen excel (bortsett från att jag gärna vill ha historiken). Någon som har ngt tips?

1 gillning

Var har du pensionen? Borde gå att logga in och se utvecklingen.

Såhär ser AMF ut exempelvis:

(Som ni ser är det snart dags för en tidig pension för min del)

3 gillningar

Just nu Länsförsäkringar, men tidigare Danica som blev uppköpt (?) av Futur Pension. Innan dess något annat som jag inte minns :slight_smile:

Men bra tips, skall kolla om jag får ut något vettigt där som kanske kan användas för att pussla ihop det.

Jag känner dock att just värdeutveckling kunde vara en vettig feature att ha centralt, helst när systemet bygger på valfrihet.

Årsbeskeden skickas ut varje år. Hos Länsförsäkringar kan du hitta ditt årsbesked under “Pension” längst ner på sidan.

Det får man göra själv via års besked eller ta ut data för pensionen själv om man vill ha det oftare. Det finns inte loggat separat i något system hur det gått under åren oavsett flyttar.

Så det är nog bara att rota i gamla papper och filer samt se vad du fortfarande kan ladda ner. Å andra sidan är ju det viktiga vad du gör framöver. Inte vad du har gjort :sweat_smile:

2 gillningar

Börjar inse och acceptera det, huga, för mig känns det som en given feature på minpension.se, men tydligen inte.

Har gett upp och börjat knåpa en egen excel nu…

Checka in sidan avtalat.se

1 gillning