Jag hamnade i en diskussion med en om indexfonder. Han hävdade att Avanza zero var ett bättre alternativ att lägga pengarna i än i ett globalt (50+%$) index därför att kronan är svag och dollarn är för stark.
Kronan bör gå upp och dollarn ner, någon gång,tänker jag. Men kan ni hjälpa mig att formulera det bättre?