Hej!
Jag har svårt att säga vilken som är bättre eller sämre då jag är klart partisk i den frågan, men jag kan framhäva en del skillnader som jag tycker är nämnvärda
Nu utgår jag från den strategiska portföljen:
-
BetterWealth har lägst förvaltningsavgift med 0,09% vilket är det vi får. Även med inräknad avgift för underliggande fonder blir BetterWealth ofta billigare (kanske alltid, men det vet jag inte säkert då konkurrenters avgifter varierar med tiden)
-
BetterWealths portföljer innehåller även, förutom råvaror och guld, även så kallade “smart beta” fonder med inriktning på momentum, låg volatilitet och tillväxt, vilket så klart inte medför några garantier, men är för oss värdefulla komponenter när vi konstruerar portföljer (faktor investering)
-
Avkastningen ligger just nu i topp jämfört med andra aktörer, i alla fall enligt Cashbackkingen.se on Instagram: "Hela veckorapporten på gratis-pengar.se länk i bio. Testa en av robotarna och få bonus - just nu totalt 2600 kr i bonus. Jag månadssparar 500 kr i samtliga robotar och jag lägger ut en ny veckorapport varje onsdag efter klockan 21:00 då fondernas uppdateringar börjar slå igenom. Tävlingen pågår till och med 2022-12-31. #lysa #avanza #nowo #opti #betterwealth #savr #sigmastocks #nordnet #savelend #fundler #aktier #fonder #robotrace #roboturmaningen #fondrobot #börsen #gratispengar #investeringar #spara #ekonomi #politik #personligt #bonusar" (Obs, detta är just nu och kan ändras, och jag vill inte göra några andra bedömningar utan lämnar det åt oberoende. Länken är den enda jag känner till som gör en jämförelse mellan samtliga aktörer. Vi är 100% transparanta med avkastning och innehåll i våra portföljer)
Mer generellt så kan jag säga att förutom Frejvid så kommer vi att göra en större uppdatering på BetterWealth. Vi kommer även relativt snart släppa en tjänst som gör det möjligt att skapa sin egen Fondrobbot.
Mer om det kommer =)