Varför rusade ICA-aktien långt innan dagens nyhet?

Tycker den legat och pendlat runt 400kr flera år men helt plötsligt för ett par veckor sedan drog den iväg (450+) utan någon som helst nyhet. Är det då folk med insiderinfo kring det som annonserades idag som köpt på sig? Är inte det isåfall insiderhandel?

Skvallret har gått i flera veckor

1 gillning

Klassisk ”köp på ryktet och sälj på nyhet”. :slightly_smiling_face:

3 gillningar

Jag hade inte koll på detta, sålde idag med vinst! Men nu börjar nästa problem: Vad ska jag köpa istället?

Här har en person i samma sits som du fått åtminstone några tips :slight_smile:

Aha, en tråd till som jag inte bläddrade ner till.:face_with_raised_eyebrow: Tack för det!:slightly_smiling_face:

1 gillning

Kanske det var jag som påvärkade kursen när jag la en order imorse 10000 sek i Swedbank Robur Access Global :joy::grin::+1:!? Vem vet :thinking::joy::+1::hugs: ?

4 gillningar

Kanske kan man göra smidigt för sig och köpa en indexfond :joy::hugs::+1:?! Kanske har du tillgång till en gratis Sveriges indexfond :thinking::+1:?

1 gillning

Amazon, Mercado Libre, Sea LTD, Walmart och Target.

Blir förhoppningsvis lite rättvisa

5 gillningar

Fyra till!

3 gillningar

En fråga som kanske passar in här… hur vanligt är det med insiderhandel i Sverige? Någon som har koll?

Ingen aning hur vanligt det är. Men däremot är min egen erfarenhet att information som kan användas i insiderbrott passerar ganska många personer.
Personer som inte ens flaggas.
Så möjligheten är stor.