Varmt välkommen till det nya RikaTillsammans-forumet!

Idag är äntligen dagen då jag kan få välkomna dig till det nya RikaTillsammans-forumet. Så, först och främst. Välkommen! :slightly_smiling_face:

För fyra år sedan började vi med “Frågor och svar” på bloggen. Det var en succé med över 8 000 besvarade frågor. Problemet är att det senaste året har det inte räckt till. Det har varit svårt att moderera, få en överblick och användarvänligheten för dig som har frågat och svarat lämnade en del att önska.

Därför har vi nu bytt till Discourse som är ett av de bästa verktygen för att kunna ha ett samtal på nätet. Jag hoppas att du också upplever det här som ett lyft. Det kommer säkert finnas en del barnsjukdomar, men jag tänker att tillsammans löser vi det.

Tack än en gång och välkommen!
Jan Bolmeson

Några tips på vägen

Tips 1. Registrera dig med samma e-postadress som innan
Om du registrerar dig med din e-postadress som du har använt i frågor och svar på den gamla sidan här på forumet, då kommer alla dina gamla svar och diskussioner kopplas till dig.

Tips 2. Messa mig om du vill byta användarnamn
I migreringen har jag försökt prioritera dig som har varit aktiv så att du har fått ett kort och snyggt användarnamn. Om du vill byta till ett användarnamn som redan är upptaget, skicka ett meddelande eller mejla mig på jan@rikatillsammans.se så kollar jag på det.

Tips 3. Markera texten i någons svar för att citera
Discourse har en fantastisk funktion att citera andras inlägg. Bara markera andras text och tryck på “citera”-knappen som dyker upp.

Tips 4. Discourse som app i telefonen
Det finns även en Discourse-app i telefonen som du kan koppa RikaTillsammans-forumet till. Appen finns här:

Sedan tar du ”Connect” i appen. Adressen till forumet är:

rikatillsammans.se/forum
1 gillning

Jag har bara browsat i 5 min, men jag fullkomligt älskar nya forumet. Well done!
Här kommer jag att hänga mycket :smiley:

1 gillning

Vad roligt att du tycker @Jbl det. För det är för just dig och några andra, som har hängt mycket i forumet och hjälpt andra, som jag har haft i åtanke när jag uppgraderade.

Jag själv kommer hänga här mycket mer också. Så det ska bli kul. Ser t.ex. fram emot diskussionerna inför nästa års ombalansering av portföljerna. Vilket lyfta att ha dem här än i kommentarerna på bloggen.

Kom gärna med funderingar och önskemål kring hur vi kan göra det bättre. :slight_smile:

1 gillning

Bra jobbat Jan. Hoppas på fin samtalston i den här nya forumet. Hälsningar från mig och hoppas du är också aktiv här.
Mvh.jacke77 som du känner mig Jack.

1 gillning

Yes, kommer absolut vara mer aktiv här. Har också avslutat en hel del projekt nu under året som tagit mycket tid. Så nu är det högsta prio på bloggen i alla fall fram till februari. Vi ska ju skriva om ombalanseringar, bästa fonderna 2021 och inte minst en uppdatering av bästa fondrobotarna 2021. :slight_smile:

Härligt! Äntligen går att navigera och hitta frågor och svar på ett bra sätt! Stor eloge till dig också Jan att det är väldigt få trackers och dylikt! :clap:

Rent spontant tänker jag att du kanske borde starta en tråd som heter typ “Förbättringar” eller liknande där folk kan skriva om önskningar kring förbättringar, buggar etc på sidan? Så hjälps vi alla tillsammans om det också. :grinning:

1 gillning

Jättebra förslag! Gjort nu i den här tråden. :pray:

Jag har just hittat och anslutit mig till det här forumet men det jag läserär skrivet 2020 2021,är det fortfarande aktuellt?

Forumet är fortfarande igång och aktivt. Så välkommen. :blush: