Min dotter är sex år och jag har börjat fundera på veckopeng. Vi använder i princip inte kontanter längre hemma. Man kan ju inte swisha pengar till henne och jag tror hon är för liten för att ha ett eget kort. Hur gör ni?
Skaffa Gimi! Digital plånbok där man kan sätta upp sparmål etc. 
När det är dags att få veckopeng och du handlar “Jag vill också ta ut x antal kronor.”.
Spontant tycker jag sex år är tidigt för veckopeng. Finns måååååååånga saker som är viktigare att förmedla än att “kunna hantera pengar” i den åldern (gäller väl i och för sig alla åldrar
)
Men om man ändå vill det så röstar jag för kontanter.
Vi återanvände cashen. Man ger X kronor, går till affären, förklarar pedagogiskt och betalar med kort och sedan betalar barnet dig. Sparar de pengar så sätter man in och visar siffror på det etc.
Det funkade bra fram till de fick telefon. Därefter var det swish som gällde.
Kort och Swish osv funkar fint med Ica banken för barn iaf. Funkade även med Swedbank tidigare.
Kör på kort och auto överföring till våra
Spännande! Om jag förstår det rätt kan hon ha kortet medan jag har appen fram tills hon har egen telefon? Vet du vad de tjänar pengar på? Reklam i appen?
Vi kör Gimi utan kort eller liknande. Bara som en räknebok på hur stora barnets tillgångar är. Funkar utmärkt.
Precis som @meros så har vi bara kört appen, med automatisk ”insättning” av veckopeng. Mest som ett sätt att hålla reda på barnens saldo.
En kul detalj med Gimi är att man kan sätta en räntesats på pengarna, så dom kan tom lära sig om ränta på ränta om man vill vara sån 
Vi använder kontanter till veckopeng.
Jag tycker definitivt ni ska använda kontanter som veckopeng när de är så små. Mycket lättare att få en känsla när man kan ta och känna på mynt/papperslapp. Att dela upp pengar i olika honungsburkar är också en introduktion till fyra hinkar modellen, muhaha!
Ett roligt minne är när jag kom på min egen dotter som satt och klippte sönder en femtilapp i små, små bitar. Hon ville ha många pengar 
Det är inte så svårt fixa en 50-100-200 lapp lösa pengar och ge till barnet. Bara säga till vid kassan i affären vid handel 50 kr över beloppet eller 20kr. Inte krångligare än så 

. Det går även ladda in presentkort som man kan handla i affärena.